Draagmuur bouwplan
Beste,
Zie foto in bijlage;
De omcirkelde onderbroken punt-stippellijnen, heeft iemand een idee wat die juist betekenen?
Kan dit wijzen op draagbalken?
Alvast bedankt!
Draagmuur bouwplan
Beste,
Zie foto in bijlage;
De omcirkelde onderbroken punt-stippellijnen, heeft iemand een idee wat die juist betekenen?
Kan dit wijzen op draagbalken?
Alvast bedankt!
Heb je geen plan van de bovenverdieping ?
Vermoedelijk balken die zich onder het plafond bevinden, ter ondersteuning van de betonnen vloerplaat en de daarop opgerichte muur. Maar zoals vorige lezer reeds opmerkte zal een plan van de bovenliggende verdieping veel ophelderen of bevestigen.
Vermoedelijk balken die zich onder het plafond bevinden, ter ondersteuning van de betonnen vloerplaat en de daarop opgerichte muur. Maar zoals vorige lezer reeds opmerkte zal een plan van de bovenliggende verdieping veel ophelderen of bevestigen.
Zelfde idee, en moest er geen verdiep bovenop staan, dan zitten daar wellicht draagbalken ter ondersteuning van betonnen welfsels of in het geval van een houten dakvloer steunbalken voor de houten roosteringbalken.
Het einge wat ik voorlopig heb is een elektrisch plan van de bovenverdieping...
De bedoeling zou zijn om de scheidingsmuur tussen de keuken en de leefruimte te verwijderen om zodoende de ruimte open te trekken. De dikte van dat muurtje weet ik woensdag. Als ik hem weghaal dan steek ik er sowieso een draagbalk tussen, maar indien het toch een draagmuur blijkt te zijn dan haal ik er wel een pro bij...
De bedoeling zou zijn om de scheidingsmuur tussen de keuken en de leefruimte te verwijderen om zodoende de ruimte open te trekken. De dikte van dat muurtje weet ik woensdag. Als ik hem weghaal dan steek ik er sowieso een draagbalk tussen, maar indien het toch een draagmuur blijkt te zijn dan haal ik er wel een pro bij..
De bedoeling zou zijn om de scheidingsmuur tussen de keuken en de leefruimte te verwijderen om zodoende de ruimte open te trekken. De dikte van dat muurtje weet ik woensdag. Als ik hem weghaal dan steek ik er sowieso een draagbalk tussen, maar indien het toch een draagmuur blijkt te zijn dan haal ik er wel een pro bij..
Het is moeilijk uit te maken waar de bovenverdieping zich juist situeert op het plan van de benedenverdieping.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.
Lees meer
Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.
Lees meer
2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen