Hellend dak isoleren op bestaande PUR-platen

6

Hellend dak isoleren op bestaande PUR-platen

DieterRob
DieterRob
#Isolatie · 6 jaren geleden

Beste

Momenteel ben ik bezig mijn hellend dak af te werken voor de plaatsing van Gyprocplaten.Het hellend dak is reeds geisoleerd met PUR-platen van 10cm dikte.

Graag had ik nog tussen de bestaande PUR-platen en de toekomstige Gyprocplaten bijkomend geisoleerd. Niet echt voor het thermische maar eerder voor het akoestische. Echter weet ik niet of dit kan/mag.

Indien dit mag welke opties zijn dan te overwegen? Momenteel had ik 2 isolatiemogelijkheden in gedachten.

1) Glas- of rockwool plaatsen en dan af te werken met een dampscherm

2) Gewoon de gyproc te plaatsen en later laten opvullen met cellulosevlokken. (Dampscherm nodig?)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Dieter

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

10cm pur voor een dak is maar nipt. Voor geluidsisolatie is pur niet geschikt. Beter gaat u over naar minerale wol zoals isover partywall of gelijkwaardig. Geluidsisolatie is zeer moeilijk te realiseren. Zorg er voor dat de metalen profielen niet tegen de pur isolatie aanliggen, omdat de geluidstrillingen worden overgebracht naar de gyproc platen die dan als klankbord dienst doen.

0
DieterRob
DieterRob
0 4 Verbouwer
6 jaren geleden

Kan/mag er nog geïsoleerd worden tegen de huidige platen?

0
DieterRob
DieterRob
0 4 Verbouwer
6 jaren geleden

Kan/mag er nog geïsoleerd worden tegen de huidige platen?

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
6 jaren geleden

Ja dat kan, maar vermits uw huidige isolatie blijkbaar als geheel ver van dampdicht is zou je dan ook nog een bijkomend dampscherm moeten plaatsen aan de binnenkant van de bijkomende isolatie.

0
hatifa
hatifa
0 2 Verbouwer
6 jaren geleden

Deze isolatieplaten hebben toch een dampscherm,is het gevaar op condens niet groot door hier tegen te isoleren?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg

Wil je weten langs waar je woning het meeste warmte verliest? Een thermoscan brengt het snel en makkelijk in beeld. Zo werkt het.

Lees meer

Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget

Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget

Tocht in huis aanpakken kan op verschillende manieren, afhankelijk van je budget en specifieke behoeften. We lijsten voor jou 5 oplossingen op.

Lees meer

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag