Is het af te raden om een gevelmuur te isoleren, die van buiten geverfd is met een afsluitende verf?

3

Is het af te raden om een gevelmuur te isoleren, die van buiten geverfd is met een afsluitende verf?

faassen
faassen
#Isolatie · 6 jaren geleden

wij hebben een huis gekocht dat van buiten wit geverfd is. Volgens een schilder wordt standaard een afsluitende verf gebruikt, omdat die minder vuil vasthoudt. Maar is dan die gevel nog te isoleren door een isolatiemateriaal, b.v. gesiliconiseerd glaswol in de spouw te spuiten?

Alle reacties

0
dhaesebart
dhaesebart
5 50 Andere professioneel
6 jaren geleden

Beste Faassen ,

in dit geval zou ik een degelijke analyse maken vooraleer te beslissen wat kan of niet !!! 

Afhankelijk van de huidige toestand kan je dan gaan bepalen wat de mogelijkheden zijn ... 

Gaan jullie bij de renovatie/isolatie met een EPB verslaggever werken , dan zal deze jullie inlichten wat de minimale waardes zijn die je dient te behalen en kan je van daaruit verder filteren wat er kan ... Indien info nodig , mag je gerust mailen ! dhaesebart12@gmail.com 

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
6 jaren geleden

Ik denk niet dat het de taak is van een EPB verslaggever om te bepalen wat mogelijk is in dergelijke situatie.

Uit de STS 71-1 over spouwmuurisolatie : 
De bestaande metselwerkgevel moet in goede staat verkeren, met goede staat van voegwerk en met een afwerking met een grote dampdoorlatendheid, geen scheurvorming, geen tekenen van regendoorslag, vorstschade of andere vormen van degradatie.

Bij een geschilderde gevel, met een dampdichte verf, wordt na-isolatie van de spouw afgeraden.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Verlaag je verwarmingskosten met 30 procent. Ontdek alles over gevelisolatie: van de prijs, over de verschillende materialen tot premies.

Lees meer

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag