Hoe energie zuiniger de houtkachel worden, hoe kouder de rookgassen. Als de hete rookgassen vroeger hoog de lucht in gingen, zijn ze nu te koud en zakt de rook direct naar de grond. Daarom dat de buren met een ventilatiesysteem heerlijk mogen meegenieten van uw gezellige verwarmingsmethode. In deze tijd waar we met onze neus gedrukt wordt op fijn stof en CO2 uitstoot, begrijp ik niet hoe een intelligent mens nog hout gaat stoken.
Ik heb een goede verstandhouding met mijn buren en heb (gelukkig) nog geen klachten gehad.
@ Erwin : Intelligentie heeft hier niets mee te maken. Het is niet omdat iemand er een andere visie of mening als de jouwe op nahoudt dat hij per definitie onintelligent is. Nu, als er hier intelligentere mensen zijn die puur uit groen ideaal mijn meerprijs voor verwarmen op gas willen betalen, ben ik best bereidt om mijn haard weg te doen ;-)
Desalnietemin ben ik ervan overtuigd dat de groene gedachte niet verder reikt dan hetgeen een modaal gezin ervoor kan en vooral wÃl betalen. Zolang als de groene ideologie door de staat enkel gebruikt wordt om er zelf munt uit te slaan, de burger gedesinformeerd wordt en de echte vervuilers buiten schot blijven zal ik me er allerminst schuldig over voelen. Nu dat is een andere discussie uiteraard, maar tot dan zal ik lekker genieten van mijn flammetje.