Ik heb een nieuwe chauffage nodig. Wat zijn mijn mogelijkheden?

4

Ik heb een nieuwe chauffage nodig. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Jogdaf
Jogdaf
#Verwarming & koeling · 6 jaren geleden

We zijn aan het overwegen of we onze verwarmingssysteem volledig moeten vernieuwen door bv een warmtepomp of gewoon de oude ketel vervangen door een nieuwe. Heeft iemand er ervaring mee?

Alle reacties

0
evver
evver
0 2 Andere particulier
6 jaren geleden

Een warmtepomp is zeker en vast een optie maar vergt wel wat werk. Indien er gas in de straat ligt is een gasketel een veel eenvoudigere oplossing. Wist je dat je momenteel gratis workshops over nieuwe verwarming kan volgen in de ENGIE pop UP in Antwerpen. Zeker de moeite waard! Schrijf je gratis in via www.engie.be/escaperoom

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
6 jaren geleden

Welk 'systeem' heb je nu ? Daarmee bedoel ik zowel de opwekker (CV ketel , ) als de afgiftesystemen ( radiatoren , vloerverwarming ).

Een warmtepomp heeft zijn beste rendement bij een afgiftesysteem op lage temperatuur. Hoe goed is de woning geïsoleerd ?

0
Laforce Erwin
Laforce Erwin
56 259 Bouwer
6 jaren geleden

Een warmtepomp is alleen aangewezen als je een goed geïsoleerde woning hebt. Een warmtepomp heeft slechts een goed rendement als er op lage temperatuur wordt gewerkt. Om radiatoren of convectoren te voeden is die temperatuur te laag. Dus bij vloerverwarming of eventueel oversized radiatoren kan je een warmtepomp gebruiken. Anderzijds blijkt gas zoveel goedkoper dan elektriciteit, dat je met een warmtepomp geen voordeel doet, zelfs niet als je ook zonnepanelen  plaatst nu de digitale meter zijn intrede doet.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Convectoren als verwarmingsoplossing: toepassingen, voordelen en tips

Convectoren als verwarmingsoplossing: toepassingen, voordelen en tips

Ontdek hoe convectorverwarming snelle, gelijkmatige warmte biedt en waarom het ideaal is voor compacte, moderne ruimtes.

Lees meer

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Met een airco kan je je woning koelen. Maar wist je dat je er ook mee kan verwarmen? Ontdek hoe het werkt en de voor- en nadelen ervan.

Lees meer

Hoe je huis afkoelen via je verwarming? Dit zijn de opties

Hoe je huis afkoelen via je verwarming? Dit zijn de opties

De temperatuur in huis onder controle houden op warme dagen? Ontdek hoe je je huis kan afkoelen via je verwarming.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag