Kan je bouwland dat in woongebied ligt opsplitsen zonder verkavelingsvergunning?
Mijn woning is in1972 op +/- 3 are bouwgrond gebouwd.
In 2004 kocht ik achteraan een perceel landbouwgrond van +/- 6 are bij.
Ondertussen is sinds 2013 het perceel woongebied en noemt het perceel op mijn kadastrale legger bouwland. Achteraan het perceel ligt een servitude weg eigendom van de tegenover liggende percelen (dus niet mijn eigendom en ik mag deze weg in principe niet gebruiken).
De gemeente heeft in 2013 de definitieve rooilijn op deze servitude weg vastgelegd zodat er een verharde weg kan aangelegd worden door bijvoorbeeld een projectontwikkelaar.
Nu zou ik mijn huis willen verkopen en van het achterliggend perceel +/- 3 are willen afsplitsen zodat ik, eventueel later als de verharde weg wordt aangelegd, deze 3 are zou kunnen verkopen als bouwgrond.
Deze 3 are geeft geen enkele meerwaarde als ik mijn huis verkoop met deze 3 are inbegrepen.
Nu zegt de notaris dat ik dit stuk niet kan opsplitsen zonder een verkavelingsvergunning.
Maar om een verkavelingsvergunning te bekomen zegt de gemeente dat er een verharde weg moet liggen wat voor mij onmogelijk is.
Ondertussen heeft er een projectontwikkelaar serieuze belangstelling in deze grond. Hij wil ook de aanpalende stukken bouwland opkopen, een verharde weg en de nutsvoorzieningen aanleggen en dan een verkavelingsvergunning aanvragen.
Maar ik wil mijn huis in het voorjaar te verkopen maar ik zit vast omdat ik de mijn perceel niet kan opsplitsen.
Weet iemand hiervoor een oplossing ?
Alvast bedankt voor jullie mening.

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=1a3661152697f5763163074987d62570)
%20-%20getty%20images.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=83e7ebe22ac70d8e6487eab0c4dd65c2)