De grond zit over het volledige oppervlak vol met funderingen en muren van een volledige onderkeldering van een vorig huis die er opgestaan heeft. Al het afbraakpuin van het huis en de stallingen is in die kelder gestort destijds. Er moet op die grond met palen gebouwd worden, er is echt geen andere mogelijkheid (dat hebben verschillende ingenieurs het voorbije jaar uitgezocht voor mij) Maar er was geen mogelijkheid om de muren van de kelder en het steenpuin te omzeilen of op een andere manier te werken. Dus alles moest eruit. De bouwgrond naast mij heeft er zelfs nog erger van... Daarover gaat dit. Steenpuin is geen bodemvervuiling, dus kan niet gemeld worden bij OVAM of op het bodemattest. Ik woon er niet ( ik ben net begonnen met bouwen) dus ik kan het niet vertellen aan toekomstige kopers die komen kijken. Het is op het platteland, dus veel andere mensen zullen ze niet tegenkomen die het zullen vertellen.
Zijn het de huidige eigenaren die het vorig huis en stallingen hebben afgebroken en die alles onder de grond hebben verstopt? Dan kan je spreken van een verborgen gebrek en een verkoper ter kwader trouw en zou je de verkoper kunnen dagvaardigen als je dit binnen een redelijk korte termijn na aankoop van je grond doet (tot ongeveer 1 jaar na aankoop). De clausule van vrijwaring is dan immers niet meer van toepassing.
Je zou dit wel aan Ovam kunnen melden.