6

Egaliseren van chape

Nan
Nan
#Bouwpartners · 5 jaren geleden

Wij hebben bestaande tegels uitgebroken om nadien laminaat door een erkende verdeler te laten plaatsen. Door het verwijderen van de lijmresten zijn er oneffenheden ontstaan + enkele diepere putjes. Vrijdag heeft de firma wat de laminaat komt leggen, de vloer komen egaliseren. Er is een stuk niet gedaan omdat hij het te stom vond om hiervoor nog een emmer met product klaar te maken. Hij dat wel bijschuren. Wanneer wij s'avonds gingen kijken, waren wij verbaasd dat de vloer helemaal niet egaal is. Je ziet nog steeds oneffenheden. We hebben de dag nadien contact opgenomen met de firma. Deze liet vandaag weten dat het voor de plaatser in orde is. Volgens hem geeft dit geen probleem voor de laminaat. Ondertussen zijn er 3 handige harry's hier geweest, die allen vonden dat de egalisatie slecht gedaan is en vrezen dat we met verloop van tijd problemen gaan ondervinden. Wat kunnen wij nu het beste doen? En nieuwe laag over laten zetten?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/57575/inbound3631692736195231909.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=952d337e4505a16e329b4717fa57078dhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/57575/inbound5065831493028854939.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1a1135e4748ee5d0632398d6f4c73891https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/57575/inbound6729643936532419338.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cdb5ce2ce617258537200b0127bf11ebhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/57575/inbound6457265091201898470.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d31b0e2423b7fdb38e246e63083320a9

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Is de eerste foto na egalisatie? Dan zijn er toch amateurs bezig geweest :) Je hebt dit toch nog niet betaald?

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je hebt schriftelijk een bewijs dat de firma geen problemen ziet voor de verdere afwerking met laminaat?

Ja, dan ben je door dit dokument gedekt voor eventuele gevolgschade.

Nee, dan zou ik eisen dat je de firma die verklaring je schriftelijk bezorgd en ben je dus gedekt voor eventuele gevolgschade. 

Ook opletten de mening van 3 handige harry's odie zijn niet slagkrachtig genoeg en je kunt met moeite aantonen of deze de vaktechnische bekwaamheden hebben om zo'n uitspraken te doen en te onderbouwen. Moest je bij de verdere discussie de verklaring van een technisch expert bij kunnen voegen dan zou dit meer impact hebben. Zeker als dit tegensprekelijk kan gebeuren.

Mijn inziens is dit ook niet een egalistatie van de vloerplaat maar ik heb geen idee wat de gebruikte lijmdikte gaat zijn of dat ze gaan werken met een feuter of met nog iets anders.

Klant van ons is ook zo op aanraden van handige harrys, nonkel en schoonvaders gaan veranderen in de cementhoeveelheid en zandsoortvan stabilisé.Van 150 kg naar 300 kg aub, want dan was het goed sterk. Ze waren wel vergeten dat dit diende voor fundering van een houten vloer in een binnentuin waarbij de infiltratie van regenwater moest gewaarborgd blijven. Eerste deftige regenbui , waterschade in de woning. Ben door hun advocaat aansprakelijk gesteld voor alle schade.

Tot de offerte naar boven kwam waar duidelijk stond 150 kg. Na labmeting  met het gekende 300 kg cement werd het heel stil. 

Gangbare manier als je niet tevreden bent met het resultaat is : indien nog geen factuur. De werken niet aanvaarden en dit schriftelijk melden via een een aangetekend schrijven middels een ingebrekstelling ( opletten dit woord MOET in de brief vermeld staan)

Indien reeds factuur ontvangen ( of deelfactuur) deze factuur  officieel protesteren middels een aangetekend schrijven. Ofwel verwijs u daarin naar de AS ingebrekestelling ofwel wordt de ingebrekestelling samen met ffactuurprotest opgesteld.

0
Nan
Nan
0 2 Verbouwer
5 jaren geleden

Patrico, alle foto's zijn van na de egalisatie. Een betaling hebben we nog niet gedaan omdat we €400 toch wat veel vinden voor dit werk. 

0
Nan
Nan
0 2 Verbouwer
5 jaren geleden

Kas, op mail hebben we het bewijs dat de plaatser zegt dat dit ok is en het geen problemen in de toekomst zullen opleveren.

We hadden er ook aan gedacht om dit door hun op papier te laten zetten. Enige waar ik hier dan weer bang voor ben is dat ze met verloop van tijd de verantwoordelijkheid toch van hun kunnen afschuiven. Ze hebben een andere firma overgenomen waardoor hun bestaande firma zal veranderen. Ik ben niet op de hoogte van de wettelijke procedures of ze al dan niet bij zo een verandering nog verantwoordelijk zijn. 

De betaling van hebben we nog niet gedaan.

Na heen en weer bellen/mailen hebben we toch kunnen verkrijgen dat de zaakvoerder morgen mee komt met de plaatser om dit te bekijken. Hopelijk ziet hij in dat dit niet op een egalisatie lijkt.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Het is duidelijk prutswerk. Hoeveel mm verschil is er in die egalisatie? Voor laminaat moet natuurlijk niet alles perfect waterpas zijn maar bij jou lijken er echte golven in de vloer te zijn of bedriegt het wat op de foto's?

Voor de laminaat kunnen ze natuurlijk wel gebruik maken van een onderlaag die grote oneffenheden opvangt, maar dat kost ook wat geld.

Betaal zeker nog niets voor alles ligt zodat je nog iets achter de hand hebt mocht blijken dat als ze het toch leggen het op niets trekt.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag