7

Wat is dat toch met aannemers?

lydvro
lydvro
#Bouwpartners · 5 jaren geleden

Wat is dat toch met aannemers die langskomen om een offerte te maken voor werken en nadien hoor of zie je ze niet meer....  'Ze zien de werken zeker zitten' 'Volgende week krijg je de offerte'.... 6 weken later nog altijd niets.  Na verschillende malen bellen 'Jazeker, volgende week mag je de offerte verwachten...'  Niets....

Ik begrijp het niet.  Waarom zeggen ze gewoon niet dat ze teveel werk hebben of dat ze de werken niet zien zitten??

Tonnen energie kruipt daarin en vooral veel verloren tijd, zowel voor ons als voor de aannemer zelf.

Iemand een verklaring?

1
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Teveel werk, teveel geld, het werk dat hun niet aanstaat, schandelig hoge winstmarges nemen omdat het kan, ...

Soms beloven ze zelfs dat ze komen om het werk te doen en  komen dan uiteindelijk niet eens opdagen.

Slechte reclame tot en met maar uiteindelijk kan het hen niet deren omdat er meer werk is dan er werkmensen zijn.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
5 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Teveel werk, teveel geld, het werk dat hun niet aanstaat, schandelig hoge winstmarges nemen omdat het kan, ...

Soms beloven ze zelfs dat ze komen om het werk te doen en  komen dan uiteindelijk niet eens opdagen.

Slechte reclame tot en met maar uiteindelijk kan het hen niet deren omdat er meer werk is dan er werkmensen zijn.

0
lydvro
lydvro
0 2 Verbouwer
5 jaren geleden

Pff triestig zeg, dat ze dan gewoon eerlijk zijn, dan hoef je er niet op te wachten. 

Gelukkig doen we veel zelf en hebben we niet veel aannemers nodig. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

Is  zuiver het economisch hefboom mechanisme van vraag en aanbod.

En,en dat vergeten velen, HOE heb je de aannemers aangeschreven ? Heb je een algemene mail gestuurd naar x aantal aannemers en vergeten hun emailadres in BBC te zetten? 

0
Patrico
Patrico
5 jaren geleden

Het hefboom mechanisme zal er zeker mee te maken hebben maar dat wil toch niet zeggen dat je als aannemer zomaar alles kan en mag.

Als klein voorbeeld: Dakwerker uit de buurt maakt offerte en beloofd langs te komen, maar het kan nog wel enkele weken duren. Na maanden van beloftes (volgende week kom ik, ge zijt de volgende aan de beurt, ...) en aan het lijntje houden gewoon iemand anders gezocht. Je mag het druk hebben en je mag veel geld verdienen maar een klein beetje ethiek mag er ook zijn.

Nog een voorbeeld van een aannemer. Mijn ouders op leeftijd contacteren een aannemer om een kleine klus aan de schouw. Gelukkig was ik nog net op tijd of ze hadden een offerte getekend van bijna 5000 euro (het is iemand uit de buurt, dus het zal wel correct zijn). Nog twee anderen laten komen die beiden rond de 1000 euro zaten (eerlijke aannemers, ze bestaan dus ook).

Een klein beetje ethiek mag er toch nog zijn?

Het speelt blijkbaar geen rol meer dat het vol staat met slechte recensies, gewoon omdat er toch teveel werk is. Ze vergeten misschien dat er ooit is een mindere periode kan komen.

0
lydvro
lydvro
0 2 Verbouwer
5 jaren geleden

Blij om te horen dat we niet alleen zijn.  Wij zijn ook al 6 maand op zoek naar een dakwerker.  

En inderdaad, een beetje elementaire beleefdheid mag wel.

Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon eerlijk kunnen zeggen 'Sorry mevrouw, we hebben teveel werk en dit kunnen we er niet meer bij nemen.'  

0
Patrico
Patrico
5 jaren geleden

Blij om te horen dat we niet alleen zijn.  Wij zijn ook al 6 maand op zoek naar een dakwerker.  

Uit welke regio ben je?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Nieuw bij Livios: ontdek onze handige tool om slim offertes te vergelijken

Nieuw bij Livios: ontdek onze handige tool om slim offertes te vergelijken

Vraag snel en gratis tot vijf offertes aan bij betrouwbare vakmannen via de nieuwe Livios-tool en vergelijk prijzen voor jouw bouw- of renovatieproject.

Lees meer

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Renovatie gepland? Ontdek voor welke werken je een architect moet inschakelen, welke taken hij voor zijn rekening neemt en wat de kostprijs is.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag