Epdm plat dak gedeeltelijk los.
Alle reacties
Als je een dakrand had, dan kon je er ballast opleggen in de vorm van gerolde keien (gerold = rond, zonder scherpe randen, zodat je geen beschadiging van de EPDM krijgt als je erop loopt). Door de gelijkmatig verdeelde ballast zal de EPDM niet meer opblazen.
Dakrand kan je eventueel creëren met Trespa platen.
Natuurlijk de vraag stellen of de constructie op dit extra gewicht voorzien is.
Ik ga er van uit dat er wel degelijk een opstand is rondom het dakvlak maar dat het op die foto minder goed te zien is.
Maar inderdaad, je moet hier een ballastlaag op leggen, anders is het risico zeer groot dat de gehele dakbedekking er vroeg of laat zal worden afgerukt door de wind. De gemakkelijkste en goedkoopste manier is volgens mij ook om dat met gerold grind te doen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Bitumen dakbedekking voor plat dak: ontdek de voordelen en beperkingen
Een bitumen dakbedekking om jouw plat dak waterdicht te maken? Lees alles over de prijs, plaatsing en onderhoud voor een waterdicht resultaat.
Lees meer
Waarom kiezen voor de charme van een rieten dak?
Geef je huis extra charme met een rieten dak! Ontdek hier de soorten, voordelen, prijzen en onderhoudstips voor een duurzaam resultaat.
Lees meer
Zit je regenpijp of dakgoot verstopt? Zo maak je ze weer bladvrij
De herfst is het moment bij uitstek om je dakgoot bladvrij te maken. Hoe herken je een verstopte dakgoot en hoe reinig je je goot?
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen