lees het maar nog eens. want zo'n dingen las ik nooit overhaast. ik zie al dat je iets misbegrepen hebt.
alleen de eerste paragraaf gaat over buitenisoklatie. (drukvaste platen want moet belopen kunnen worden)
vanaf tweede paragraaf gaat het over binnenisolatie, hoe en wanneer...
ik vermelde wel niet welke materialen: uiteraard zijn dat dan geen platen maar ofwel rotswoldekens ofwel glaswoldekens ofwel cellulosevlokken: dat is alle dampopen. En derze 3 producten sluiten alle 3 goed aan tegen de balken. Die dekens zijn op rol, moet je op de juiste dikte kopen: precies zo hoog als uw balken hoog zijn. uw balken dus afmeten en op de hogere centimeter afronden. en je zal die in de breedte moeten afsnijden 2 tot 3 centimeter breder dan de afstanden tussen de balken, dan klemmen ze mooi, en sluiten goed aan tegen de balk zonder vrije ruimte te laten. En op zicht zie je het niet maar de afstanden tussen de verschillende balken is zelden helemaal gelijk, dus telkens afmeten.
Maar dampopen betekent niet dat daarin geen condens kan optreden. alleen dat via het INTELLIGENTE (= vochtvariabele) dampscherm eronder dit 's zomers wegkan. op die vermelde voorwaarden van plaatsing. ENKEL MET EEN VARIO van Isover of MET EEN INTELLO of INTELLO-PLUS van Proclima. Bij de website van de invoerder isoproc kan je een lijst vinden van verkooppunten.
Dus uw glaswol mag geen alukraft-scherm hebben maar naakte glaswol zijn aan beide zijden.
Gezien de hoeveelheid en een gewenste gunstige prijs en een thuisbezorging "op de werf" per vrachtwagen, zal je dus niet moeten gaan kopen bij een gamma of hubo of brico of brico-planit, maar bij groothandel. Bouwpunt Dewitte heeft gunstige prijzen voor glaswol van Knauf en dampscherm Vario . En Eurabo is goed adres en service voor celulosevlokken en voor Intello dampscherm. (het intello-plus is gewapend).Beide hebben 2 verkoopmagazijnen, en en website met prijzen. kijk wel goed als BTW inclusief of exclusief is als je vergelijkt met andere websites!