klein vochtprobleem binnen onderaan de muur

7

klein vochtprobleem binnen onderaan de muur

Voetje
Voetje
#Muren · 5 jaren geleden

Kan het vochtprobleem binnen komen doordat wij de oprit die naast deze muur ligt verhoogd hebben tot boven de waterkeringslijn. Ik had reeds een paar keer gezien dat de onderkant van deze buitenmuur regelmatig vochtig is. Kan het probleem binnen hierdoor ontstaan?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
5 jaren geleden

Dat kan zeker !

Je mag een buitenverharding nooit hoger aanbrengen dan de waterkering en de eventueel aanwezige open stootvoegjes.

0
Voetje
Voetje
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Dank voor de tip, ik zie dat er geen stootvoegjes zijn, is het aangewezen om deze zelf aan te brengen?

0
Charel
Charel
5 jaren geleden

Als er open voegjes zijn dan moeten die net boven de waterkering zitten om daarvandaan spouwwater af te kunnen voeren naar buiten. Dus dan zouden die nu onder de verharding zitten. Het heeft geen zin om die hoger aan te brengen, daar los je het probleem niet mee op. Op één of andere manier zou je er moeten voor zorgen dat die waterkering met de eventuele open voegjes terug vrij zit.

0
Voetje
Voetje
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Dit heb ik reeds gedaan maar er zijn geen open voegjes net boven de waterkering, mijn vraag is als ik deze zelf moet aanbrengen?

0
Charel
Charel
5 jaren geleden

Het is niet zeker dat die open voegjes bij jou nodig zijn, dat hangt af van hoe die waterkering daar is opgevat, hoe poreus de muren zijn, de windrichting enzovoort.

Indien het vocht pas is ontstaan na het te hoog aanbrengen van die verharding dan zou ik, nu je die verharding daar terug hebt weggehaald, eerst minstens een paar maanden afwachten of je al dan niet verbetering ziet.

Maar je kan ondertussen wel al proberen om één voegje open te maken net boven de waterkering en zonder die waterkering te beschadigen. Dan zou je moeten onderzoeken of die waterkering schuin door de spouw verder omhoog gaat. Is dat het geval dan kun je om de drie stenen een voegje open maken.

0
Voetje
Voetje
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Merci voor je antwoord, ga ik doen!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Van moderne afwerking tot klassieke renovatie: Vraag gratis en zonder verplichtingen offertes aan voor gevelwerken bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag