Hugo, ik val wellicht in herhaling maar toch nog maar eens een antwoord op uw laatste reactie:
- een stevige draagvloer wil niet zeggen een betonplaat ! Dat kan van alles zijn wat niet inzakt onder het gewicht van een vloer. Denk hierbij aan buitenvloeren waar een betonplaat meestal zelfs uit den boze is.
- het gaat hier zeker niet over een complexe constructie waarvoor een stabiliteitsstudie zou nodig zijn !!
- terecht wijst WTCB op de nadelen van vochtmigratie, dat geldt uiteraard voor elke vloeropbouw, zeker ook voor deze met onderaan een betonplaat. Men moet daar dus bij elk soort uitvoering rekening mee houden. Logisch !
-het feit dat WTCB één of andere werkwijze niet expliciet beoordeelt wil niet zeggen dat ze die veroordeelt ! Waarom wil je dat altijd maar omdraaien ! Op die manier zouden er zeer veel werkwijze's niet meer kunnen toegepast worden.
- welke aanbevelingen worden hier niet gevolgd ?
Ik zie dat je geen argumenten hebt gevonden om die van mij in het andere topic te weerleggen. Waarom zet je trouwens de discussie daar niet verder ipv hier twijfel te zaaien over een zeer gebruikelijke aanpak bij renovatie en restauratiewerken ?
Ik geef alvast de link door waar je mijn argumentatie zult terugvinden en waar je er dan zo nodig over verder door kunt bomen. Kwestie dat we niet te veel topics opnieuw met hetzelfde moeten "vullen"
https://forum.livios.be/nl/ruwbouw/fundering-en-kelder/isolerende-funderingsplaat