Helpt plakwerk om gaten in dragenmuren te vullen tegen geluidsisolatie?

5

Helpt plakwerk om gaten in dragenmuren te vullen tegen geluidsisolatie?

Jonas Tanghe Beernem
Jonas Tanghe Beernem
#Muren · 5 jaren geleden

Beste 

Ten einde raad kom ik op dit forum zoeken naar antwoorden. Bij het plaatsen van mijn nieuwbouw die halfopen is hoor ik enorm goed alles van de buren.
De bouwpromoter  probeert alles te relativeren en zegt dat er geen fouten zijn.
Bij de ruwbouw werden gaten tot wel 4 cm gelaten in de draagmuren. Door het plakwerk beweert de bouwpromoter dat dit opgevuld zou worden door de kracht van het spuiten? Is dit degelijk zo dat dit dan volledig toe is en werkt tegen het geluid?

Op de foto kun je de duidelijke gaten zien die overal in het gebouw zitten. 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/59285/img7615.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5b323b420de39618bacb48769851447b

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Hoeveel cm (geluids)isolatie werd er gestoken jouw en je buren?

0
Jonas Tanghe Beernem
Jonas Tanghe Beernem
0 1 Andere particulier
5 jaren geleden

Een partywall van 5 cm.

0
Charel
Charel
932 5454 Andere professioneel
5 jaren geleden

Ik zie geen gaten, enkel tand- en groefverbindingen die wat minder diep ineen zitten.

Er zal zeker een verschil zijn na de bepleistering. Ook de verdere afwerking en inrichting werken geluiddempend.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Bij dergelijke bouwmethode is het gebruikelijk dat de tand en groef van de stenen mooi in elkaar aansluiten. Er wordt immers geen mortel gebruikt in de staande voeg. De bepleistering langs beide zijden zal natuurlijk veel goedmaken. 

Maar de scheidingswand met de buur, zijn dat geen 2 wanden met de partywall er tussen? De betonnen vloerplaten zouden ook niet mogen doorlopen van de ene woning naar de andere.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Meer vochtproblemen in huis door lange regenperiodes van vorig jaar: dit kan je doen

Meer vochtproblemen in huis door lange regenperiodes van vorig jaar: dit kan je doen

Vochtproblemen in huis nemen toe door de regenperiodes van afgelopen jaar. Vochtexperts leggen uit hoe je vocht herkent en wat je eraan kan doen.

Lees meer

Vochtbestrijding: zo los je vochtproblemen in huis op

Vochtbestrijding: zo los je vochtproblemen in huis op

Vochtproblemen? Van condensatie tot opstijgend vocht, kies de juiste aanpak met onze tips voor efficiënte vochtbestrijding in je woning.

Lees meer

Gevelreiniging: zo geef je je gevel een grondige opknapbeurt

Gevelreiniging: zo geef je je gevel een grondige opknapbeurt

Ook je gevel vraagt af en toe om een onderhoud. Een goede gevelreiniging mag dus niet op je planning ontbreken. Maar hoe doe je dat?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag