6

Terrasvoegen vuil & ongelijk

DirkH
DirkH
#Terras en oprit · 5 jaren geleden

Mijn terras ligt er nu sinds oktober, en mijn voegen zien er niet uit. Ze liggen volgens mij op sommige plaatsen te diep en ongelijk. En ze zijn al vrij vuil. Mijn tuinaannemer komt later deze week. Wat is hieraan nog te doen? Kan die te diepe voeg verder opgevuld worden of gaat dat niet hechten?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/59413/voeg.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=6ee8aef878f52841e674597a5775c83ehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/59413/terras-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=8a868f7cbb03863d6e461435e30436a8

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

Voegen uitslijpen want nu zijn deze te ondiep om voegsel te hechten aan de tegel cq oude voeg.

Voor vloeibaar voegsel met 1 deel cement en 2 delen wit zand en veel water MOETEN de voegen minstens 2 cm diep open liggen voor een optimale hechting.

Voor een droog voegsel volstaat 1 cm. 

Opletten : steeds diagonaal op de voegen proper maken met een sponsmachinene.

Dus dat ongelijke kun je aanpakken.

Voor vuile voegen .... kwestie van onderhoud en kun je niet op het bord van de verhardingsman leggen.

0
DirkH
DirkH
4 104 Andere particulier
5 jaren geleden

dag Kas, het ligt er een half jaar en uitslijpen? Dat zal dan toch de terrasman moeten doen denk ik. Ik moet gelukkig nog een deel betalen van de rest van de uitvoering. Valt dat niet onder waarborg van uitvoering? en dat vuil zit er vooral in doordat de voegen zo slecht liggen, dat kruipt in de putjes. En is dat doenbaar zonder die tegels te beschadigen? Het is allemaal splinternieuw :(  Het is nu gevoegd met mapei voegsel. Ken jij een firma die zoiets zou kunnen doen als hij het niet kan?

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
5 jaren geleden

Tja.  De vraag is waarom die voegen zo ongelijk zijn.  Hebben jullie nadat de tegelman vertrokken is onmiddelijk het terras gescrobd en zodoende de voegen half weggeschrobd?  

Voegen van gladde tegels is nu niet echt de moeilijkste klus voor een tegelman/madam:  voegsel inwrijven met aftrekker of spons, wachten,  een paar keer diagonaal uitwassen, wachten en dan de cementsluier wegnemen met een droge doek. Altijd diagonaal over de voeg. Dan enkele dagen wachten vooraleer te schrobben.

0
DirkH
DirkH
4 104 Andere particulier
5 jaren geleden

neen hoor, ik ben er niet aan geweest. De tegelman = de tuinaannemer.

0
DirkH
DirkH
4 104 Andere particulier
5 jaren geleden

De tuinman heeft vandaag de voegen uitgeslepen en opnieuw aangebracht. Alles ziet er prima uit nu!

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Ontvang gratis offertes van ervaren vakmensen en creëer jouw ideale overkapping.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vlekkengids voor buiten: zo verwijder je vlekken en groene aanslag op je terras

Vlekkengids voor buiten: zo verwijder je vlekken en groene aanslag op je terras

Hoe kan je groene aanslag verwijderen? En wat doe je met vetvlekken op je terras? Ontdek de oplossingen in deze vlekkengids voor buiten.

Lees meer

Je terras onderhouden in de zomer? Enkele tips voor een vlekkeloos resultaat

Je terras onderhouden in de zomer? Enkele tips voor een vlekkeloos resultaat

Ook in de zomer is het nodig om je terras te onderhouden, want mos en onkruid kunnen je terras snel ontsieren. Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Lees meer

Keuzewijzer: 9 bestratingsmaterialen voor je oprit doorgelicht

Keuzewijzer: 9 bestratingsmaterialen voor je oprit doorgelicht

Zoek je het juiste materiaal om je oprit aan te leggen? We lijsten de belangrijkste materialen voor je op met voorbeelden en hun prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag