In een 2 tal gebouwen van de oude brouwerij waar ik woon waren de vloeren ook zo uitgevoerd. Dit waren dan vermoedelijk de vroegere "industriele vloeren" waar er weinig of geen eisen waren.Ook in koetshuizen en paardestallen vind je ze veel terug. Let op ik vind ze ook mooi en ik denk er niet aan om ze te verbergen of wat dan ook. maar toch enkele bedenkingen op technisch vlak en comfort gezien het voor je woning is vermoed ik
Comfort : hoe ga je deze vloer beschermen tegen vlekken want dat zal de grootste zorg zijn. Onderhoud ? Deze vloeren zijn niet vlak
Technisch: dergelijke vloeren waren vroeger minstens een steen dik (+/- 10 cm) van veel hardere kwaliteit en geplaatst in een zandbed dus makkelijker uit te vlakken gezien verschil in maatvoeringen van de stenen. Ik kan mij inbeelden dat zulke stenen vroeger wel konden varieren van 9 naar 10 cm.
De dikte was ook de stabiliteit van de steen en de vloer. Dus als je strips gaat zagen dan vermoed ik dat die vlug zullen breken.
Hoe ga je ze plaatsen: lijmen of in een mortelbed
enz enz enz.
Misschien eens googlen naar architecten/aannemers renovatie of restauratieprojecten om te weten te komen hoe ze zoiets hebben aangepakt. Lijkt mij niet evident. Maar het is wel mooi vind ik