6

Onderste dakpan afgesneden

lastig joenk
lastig joenk
#Ontwerp · 5 jaren geleden

Onze aannemer heeft de onderste rij dakpannen afgesneden.

Het zijn zwarte pannen en nu zit je dus met een rode onderkant.

Hierdoor komt het houtwerk zichtbaar te liggen en zijn er openingen waar vogels en insecten in kunnen gaan nesten.

volgens de aannemer is er niks mis met deze werkwijze maar ik ben daar niet van overtuigd.

Ik zou denken dat de bovenste pan bijgesneden zou worden aangezien deze door de nokpan bedekt wordt.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit effectief moet?

Alvast bedankt,

Riet

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/60089/fullsizeoutput9a1-1.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=94746f64991199469d43694653aae8b4

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
5 jaren geleden

Tja, dat is uiteraard niet volgens de regels !

Wellicht is de foto van op een hoogte getrokken en zal je dit beeld van onder af niet zien.

Voor vogels of insecten geeft dit geen verschil, die openingen zou je sowieso hebben.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Gaat dit over een nieuw dak of een vernieuwd dak?

0
lastig joenk
lastig joenk
0 1 Verbouwer
5 jaren geleden

Beste Patrico

Dit gaat inderdaad over een nieuw dak.

0
Laforce Erwin
Laforce Erwin
56 259 Bouwer
5 jaren geleden

Voor zover ik op de foto kan zien, zijn ze in elk geval te kort afgesneden.

Dan zie ik ook maar 1 panlat onder de pan zitten, daardoor hangt de pan naar beneden.

Er moet een dubbele panlat onder de onderste pan. Bij de lagen erboven zit er immers nog een pan tussen.

Geen vakman maar een prutser aan het werk geweest.

Een pannendak wordt van onder naar boven gelegd, dus onderaan een hele pan.

What do you want to do ?New mailCopy

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Gaat dit over een nieuw dak of een vernieuwd dak?

Hopelijk heb je alles nog niet betaald want dit is niet oké?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag