@ Charel,
we zien alleen een foto van de onderkant genomen hee....Maar ik vermoed het ook dat de haken boven en on der gelijk gemonteerd zijn. alleen gaat er geen rechtstreekse neerslag doorheen een zonnepaneel hee en zullen die aan de onderkant niet aan de elementen blootgesteld worden tenzij afstromen van water. er komt nooit slagregen op hee.
@Lucvg
deze installateurs hebben idd vrij spel want proberen zich eruit te praten. Ze spelen Russische roulette hopend dat er misschien toch wel niet direct aantoonbare schade gaat optreden en zij intussen er geen tijd (onbetaalde werkuren dus) moeten in steken. En weten misschien niet HOE met hun haken, jouw dakpanvorm en hun kunde het wel deugdelijk op te lossen. Het is niet mijn vak, maar 1 ding zie ik: het is niet in orde uitgevoerd! Echt niet zoals de installaties die ik zag!
een beetje vocht van een paar zomerse regenbuien zal het onderdak misschien nog wel wegwerken, maar geen heel winterseizoen van een half jaar lang hee.
en ja je kan de vraag al reeds stellen aan je verzekering. zij kunnen NU een toekomstige schadeclaim voorkomen. Maar ja, schade ga je wellicht pas hebben na enkele maanden winterweer met stortbuien en stormen... en t is best mogelijk dat jouw verzekering zal zeggen dat ze niks doen zolang er nog geen schade is.... Eens jij schade oploopt daardoor, stuurt en betaalt de verzekering de bouwkundige expert, nu vermoedelijk niet. En ik zou bijgod niet weten waar voor mezelf een bouwkundig expert te vinden! Plus moet je dan nog een advocaat onder de arm nemen om dat expertenverslag kracht bij te zetten. Je kan zelf best al een aangetekende brief sturen naar deze installateur waarin je hem aansprakelijk stelt voor alle vochtschade die door die dakpanopening optreedt.
ik geloof dat er ook zoiets bestaat als GESCHILLENCOMMISIE VAN DE BOUW of VERZOENINGSCOMMISSIE VAN DE BOUW.