Afvoerleiding beluchting / ontluchting
Ik heb al verschillende vragen hierover bekeken maar niet exact mijn probleem gevonden.
Ik heb een wc, bad en douche op de 1ste verdieping (alsook gelijkvloers). Maar ik heb bij de plaatsing van het dak maar 1 doorvoer van 90 laten plaatsen, ik heb wel het gat van 110 laten boren en kan dus vrij hoog (tot in de hellingschape) tot 110 breedte gaan.
Nu heb ik voor de wc een apart circuit voor afvoerleiding dan voor het bad, douche & andere vuil water, omdat ik maar 1 dakdoorvoer heb zal ik deze dus moeten splitsen. Hoe kan ik dat nu het beste doen?
Ik heb hier enkele dingen gevonden:
ik heb al gelezen dat dat best minimum 2/3de kan zijn tov de normale diameter -> voor de wc 110 dus 75, voor het bad 50 dus 30, maar ik vind geen reducties van 110 naar 75-30.
Ik dacht dan 75 voor wc en 30 voor bad zo hoog mogelijk in de buis van 110 te steken en dan met pur schuim de overige spleten op te spuiten, dit tegen de geurhinder (die eventueel naar onder komt?) en extra isolatie maar is pur wel goed om geurhinder tegen te gaan?
Ofwel dan gewoon 50 en 50 houden voor wc en bad en een reductie plaatsen, dan is het wel toe zonder dat gekloot met pur schuim maar dan heb ik bang dat de wc problemen gaat krijgen in de toekomst.
Alvast bedankt voor uw antwoord!
Vriendelijke groeten,
Yzzi