2

Onderhoudsvrije tuin

Zicco
Zicco
#Tuin · 5 jaren geleden

Rijwoning met grote, niet omheinde tuin en is niet bereikbaar voor machines.

Hoe kan je een tuin van 11 are goedkoop onderhoudsarm maken ? Robot ? Of iemand andere ideëen ?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
5 jaren geleden

Het hangt er van af wat je van die tuin verlangt. Is het gewoon een stuk grond dat nu eenmaal bij de woning hoort maar waar je eigenlijk geen behoefte aan hebt en die je enkel niet wil laten verwilderen of wil je er ook een nuttig gebruik van hebben.

Hier ook ongeveer zulke situatie. Deze is opgedeeld in verschillende stukken: een stuk met fruitbomen waaronder een toom kippen scharrelt, een stuk waarop ik een serre heb gemaakt, een stuk waarop ik een bessenkooi heb gemaakt zodat de vogels niet met al mijn bessen gaan vliegen, nog een stuk waarop ik groentenbedden heb gemaakt om biologisch te tuinieren en dan nog een stuk grasveld waar kinderen kunnen spelen, waar kan gepicknickt worden of gewoon geluierd.

Het gemakkelijkste en meest onderhoudsarme stuk is het boomgaardje met kippen. Als je voldoende kippen hier op voorziet dan doen die alle onderhoud voor jou en hou je er ook nog lekkere bio eitjes en fruit aan over.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verticuteren in september: stappenplan voor een sterk en mosvrij gazon

Verticuteren in september: stappenplan voor een sterk en mosvrij gazon

September is de ideale maand om te verticuteren. Ontdek waarom, hoe je het stap voor stap aanpakt en met welke tips je gras sterk de winter ingaat.

Lees meer

Leem- en kleigrond verbeteren? Met deze tips maak je ze beter waterdoorlatend

Leem- en kleigrond verbeteren? Met deze tips maak je ze beter waterdoorlatend

Leem- en kleigrond verbeteren? Leer hoe je met natuurlijke technieken de waterdoorlatendheid optimaliseert.

Lees meer

Van hagen en bloemen tot het gazon: 4 tips om je tuin optimaal water te geven

Van hagen en bloemen tot het gazon: 4 tips om je tuin optimaal water te geven

Je tuin optimaal water geven? Met deze tips weet je precies wanneer en hoeveel water je best geeft voor een mooie, gezonde tuin.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag