Zonnepanelen op zinken dak met staande naad

3

Zonnepanelen op zinken dak met staande naad

KrisAllary007
KrisAllary007
#Dak · 5 jaren geleden

Beste,

Kunnen zonnepanelen op een zinken dak geplaatst worden. Ik verneem dat dit mogelijk is door gebruik te maken van een soort klemmen maar ik hoor ook dat door het gebruik van deze klemmen het zink onvoldoende kan leven en dat er scheuren in het zink kunnen ontstaan omwille van de krachten die worden uitgeoefend op de naden.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
5 jaren geleden

Een zinken dak moet ten allen tijde kunnen krimpen/uitzetten naar alle kanten. Het lijkt mij dus zeer moeilijk om hierop een pv-installatie stormbestendig te plaatsen.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Hoe is de zinken dakbedekking juist uitgevoerd? Zijn het (prefab)panelen met bv om de 50cm een opstaande kant, afgedekt met een U-profiel. Dan kan je misschien op de opstaande kant de montagerails bevestigen. Anders eens een foto van het dak?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.

Lees meer

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.

Lees meer

3 tips voor een perfect groendak

3 tips voor een perfect groendak

Een groendak heeft tal van voordelen. Maar er zijn ook enkele aandachtspunten. We zetten enkele tips voor jou op een rij.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag