Hi,
Gisteravond liep er geen water meer in de stortbak van het toilet.
Vandaag is de loodgieter gekomen. Omdat gisteren een nieuwe hydrofoorgroep Leo AJ m75 is geplaatst,kwam er nadat de stortbak was doorgespoeld, vuil water in de stortbak. Daardoor raakten de filters verstopt en er werdt geen water meer gevuld in de stortbak.
De loodgieter heeft een onderdeel vervangen, maar ik weet niet hoe dit onderdeel heet? Waarschijnlijk de vlotter,maar zeker ben ik niet. Kunnen jullie aan de hand van de foto's in de bijlage,zeggen hoe het onderdeel noemt dat aangeduid is met de pijl aan de rechterzijde? Hij draaide de witte plastieken klemmoer los en kon zo een kleine filter er uit nemen.Hij reinigde het dunnen kanaaltje van de filter en stak het terug.Maar er kwam nog geen water in de stortbak gelopen. Daarom nam hij het ganse witte onderdeel(de vlotter ???)uit de stortbak en plaatste een zelfde nieuw onderdeel in de stortbak.
Graag zou ik de naam van de onderdelen in de stortbak kennen, zodat wanneer deze kapot gaan, ik ze opnieuw kan bestellen en zelf plaatsen.
Dank bij voorbaat.
Grtz, gilberto
Update.
Nadat ik een e-mailbericht en een bericht had ingesproken op de voicemail van de loodgieter om 7h45' deze morgen,is de zoon van de loodgieter(die samen werkt met zijn vader)afgekomen om 8h30'.
Wegens het vuile water met modderdeeltjes heeft hij de vlotter en filter vervangen door een nieuwe vlotter met filter. Daarna vulde de stortbak weer normaal op.Eerste vraagje: hij nam de oude vlotter met filter mee. Kan een vlotter en filter(zie foto in bijlage) door wat vuil water en kleine modderdeeltjes volledig kapot gaan? Maar daarmeee was de kous nog niet af. Ik gaf hem een digitale drukmeter van Plus Power,zodat hij de voordruk kon meten van het expansievat. Het resultaat was 2,5 bar.Hij drukte op het ventiel bovenaan het drukvat tot er 1,5 bar werd gemeten.
Daarna zei ik de de min-(1,5 bar)en max druk(2,5) door de firma ingesteld niet juist waren en dit moest worden gewijzigd.Doordat de voordruk nu 1,5 bar was flitste de naald ook niet meer van 2,5 bar(max) naar 1,5 bar(min) en terug naar 2,5 max bar.Ik opende de kraan van het bad en terwijl de naald van de manometer naar 1,4 bar zakte, schakelde de loodgieter de stroomschakelaar uit op het stopcontactenblok als de naald 1,4 bar aanwees. Hij schakelde daarna als de pompgroep weer draaide en grondwater opzoog, de stroomschakelaar uit op de max druk afslagpunt van 2,8 bar.Er was diud een drukverschil van 1,4 bar ingesteld.Nu startte de hydrofoorgroep weer op als de stortbak van het toilet volledig was gevuld na het doorspoelen van de wc.En de hydrofoorpomp startte pas weer op als eerst nog water van het bad werd afgetapt. Voilà klaar is kees.Ik heb hem wel alles met handen en voeten moeten uitleggen, want hij durfde net als zijn vader niet aan de regelmoer draaien om de max druk wat te verhogen. Hij plaatst alleen presscontrols of D-controls op de hydrofoorgroepen die hij installeert bij zijn klanten. Zijn vader heeft de leiding van de pompgroep heel goed aangepast van in de kruipkelder naar de bovenliggende wasplaats.Maar de voordruk van 2,5 bar liet hij ongemoeid en de min-en max druk waren ook niet goed ingesteld.
Zijn zoon heeft dan wel daarna met mijn uitleg alles weer goed ingesteld.Ondanks hij reeds 20 jaar als loodgieter werkt, kon hij niet zelfstandig de hydrofoorpomp instellen op de min-inschakeldruk en op de max drukafschakeldruk.
Nu nog een vraagje over een beschrijving in de handleiding van deze nieuwe hydrofoorgroep Leo AJm75 made in China.(vermogen 1PK Kw 0,75)
Set the valve in a smaller flow in start-up and adjust to the required flow after water discharging(working range is displayed on the nameplate).
Dat begrijp ik niet goed.Kun jij me dat eens uitleggen?Ik begrijp alleen dat de voetklep of afslagklep wat dichter moet worden gezet, zonder volledig te zijn aangesloten op de pompgroep.En dat je zo de hydrofoorgroep moet opstarten en de druk bijregelen.
groet,
gilberto