Bedankt voor jouw reactie. Vermits onze waterleidinginstallatie is gelegd in 1978 is deze al bedenkelijk oud. Daarom ben ik wel voorzichtig zodat er geen lekken ontstaan.Op de pressostaat staan 3 cijfers onder elkaar aangeduid: 6 daaronder 3,5 en daaronder 0,9 .Weet jij waar die cijfers voor staan?
De destruction pressure is 30 bar voor mijn drukschakelaar. K16 schrijft dat zijn hydrofoorgroep maar opstart na 3 spoelbeurten met zijn Elbi expansievat 24 L met voordruk 1,5 bar. Ik heb hetzelfde Elbi expansievat 24 L met ook een precharge 1,5 bar. K16 zijn min inschakeldruk is 1,5 bar en de max uitschakeldruk 3,6, dus een drukverschil van 2,1 bar.Mijn pompgroep start reeds op na 1,5 spoelbeurt. De min inschakeldruk staat op 1,4 bar en de uitschakeldruk op 2,8 bar. Dus een drukverschil van 1,4 bar.Dit betekend dat mijn min inschakeldruk 1,4 bar is en de max uitschakeldruk nu 3,5 bar wordt om hetzelfde drukverschil te krijgen als bij de pompgroep van K16.
K16 schreef in een vorige topic:
Ik weet niet waar hij dat uit afleid. Maar in dit geval betekent het ook dat het drukverschil dan maar 1,3 bar is en niet zoals het drukverschil van2,1 bar bij K16.Dus hier zit een misverstand in. Logischer wijze moet het drukverschil in mijn waterleidinginstallatie toch 2,1 bar bedragen, als ik wil dat het toilet na 3x spoelen maar opstart.
Wat denk jij hiervan?
grtz,
gilberto