Zolang er in dit geval geen attest is, dan is er ook geen bewijs, zolang er geen bewijs is kunnen wij kibbelen over wiens verantwoordelijkheid het is. Daar doe ik niet aan mee.
Naargelang wat de verhuurder dus TS schrijft maak ik uit dat hij de (klusjesman) wat al een pertinente fout is heeft ontboden en dat deze het niet heeft kunnen oplossen.
Dan heeft hij een ontstopdienst moeten laten komen en die leveren een attest waarop de oorzaak staat van de verstopping.
Dus het wijst er op dat er meer aan de hand is dan een gewone verstopping. En misschien heeft de klusjesman de zaak wel erger gemaakt.
Een huurder is verplicht problemen en schade te melden aan de verhuurder.
Wanneer de huurder toestemming krijgt tot herstelling en zelf de ontstopdienst mag laten komen moet hij aantonen dat het zijn schuld niet is door een copy van het attest aan de verhuurder te bezorgen.
Wanneer de verhuurder de zaak regelt, gaat het attest naar hem want hij betaald ondertussen de rekening.
Ligt de schuld hier bij de huurder, dan bezorgt hij een copy van het attest en de rekening bij de huurder.
Feit is, dat we dat niet weten. En kan de huurder in dit geval niet aantonen dat het zijn schuld niet is, want de verhuurder heeft het geregeld en dan moet de verhuurder aantonen dat het de fout van de huurder is.
Dus voor zover de informatie nu strekt ga ik er van uit;
Zolang de verhuurder niet kan aantonen dat de verstopping door de schuld van de huurder komt, dan zal de verhuurder er voor opdraaien.
Voor zover mijn mening hierover, of de verhuurder moet eens wat meer spraakzaam zijn.