6

2 SLAAPKAMERS VOORZIEN VAN RADIATORS

vds ronny
vds ronny
#Bouwpartners · 5 jaren geleden

HOI 

IK BEN VAN PLAN OM 2 SLAAPKAMERS BIJ TE VERWARMEN MET 2 RADIATORS. KAN IK DEZE GEWOON IN BERGING AANSLUITEN OP TOEVOER EN TERUGVOER ALS APART CIRCUIT OF MOETEN DE AANSLUITINGEN IN KRING ZIJN? NU WORDEN ZE ELEKTRISCH VERWARMT.( VEEL TE KOSTELIJK)

GROETEN RONNY

Alle reacties

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
5 jaren geleden

Hangt af van uw cv-systeem.  Is het een klassieke aanvoer/retour-installatie of een éénpijpsysteem ? Hangt ook af van de diameter van de leidingen in de berging.  Zijn die groot genoeg om er 2 extra radiatoren aan te hangen ?  De diameter staat in verhouding tot het vermogen van de te voeden radiatoren.  Wordt die te klein tov het gevraagde vermogen, dan moet de watersnelheid in die buizen te groot worden en krijg je lawaaihinder, als de watersnelheid niet kan opgedreven worden, dan stroomt er onvoldoende water naar de extra radiatoren, krijgen die onvoldoende vermogen aangevoerd en gaan ze de 2 slaapkamers niet genoeg kunnen verwarmen.

Hier moet dus een berekening gemaakt worden, ook al om te weten hoeveel vermogen die 2 radiatoren moeten hebben.

www.arcopolo.com

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

HOI 

IK BEN VAN PLAN OM 2 SLAAPKAMERS BIJ TE VERWARMEN MET 2 RADIATORS. KAN IK DEZE GEWOON IN BERGING AANSLUITEN OP TOEVOER EN TERUGVOER ALS APART CIRCUIT OF MOETEN DE AANSLUITINGEN IN KRING ZIJN? NU WORDEN ZE ELEKTRISCH VERWARMT.( VEEL TE KOSTELIJK)

GROETEN RONNY

Welke afmetingen of vermogen hebben de bijkomende radiatoren? Welke cv-ketel is er voorzien?

Kan je eens een foto publiceren van de mogelijke aansluiting in de berging + grondplan berging met slaapkamers.

0
vds ronny
vds ronny
0 4 Verbouwer
5 jaren geleden

er zouden 2 radiators moeten bijkomen . 1 van 1750 cal en 1 van 2800 cal. de diameter van de aansluit buizen zijn 15 mm. het gaat hier over een condensatie ketel van vailliant.zie fotoos.de kamers bevinden zich recht boven berging.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61960/img20200908074801.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=37ce88f29a91d081140a1b49daa11a16https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61960/img20200908074827.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=2d5e923015a40384f6019d5fcfc29893https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/61960/img20200908090913.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e670808b7d5a3a939218a4cc5af860ac
0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

De 2 radiatoren kan u aansluiten in parallel op een leiding van  15mm. Is het mogelijk dat de 2 buizen volledig links en rechts van de gaswandketel een diameter hebben van 15 of 18 mm? Best daar een dunwandige buis voorzien van 22mm ,3/4" dikwandig.of 22mm koper.

0
vds ronny
vds ronny
0 4 Verbouwer
5 jaren geleden

bedoel je vertrekken van onder de ketel? of vanaf de radiator links? de buizen links en rechts van ketel zijn diameter 22.ik zou het liefst met knelkoppelingen werken omdat ik geen materiaal heb om buis te persen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Nieuw bij Livios: ontdek onze handige tool om slim offertes te vergelijken

Nieuw bij Livios: ontdek onze handige tool om slim offertes te vergelijken

Vraag snel en gratis tot vijf offertes aan bij betrouwbare vakmannen via de nieuwe Livios-tool en vergelijk prijzen voor jouw bouw- of renovatieproject.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag