waar kan ik detail tekeningen vinden voor een bakgoot

4

waar kan ik detail tekeningen vinden voor een bakgoot

njv
njv
#Dak · 5 jaren geleden

ik heb bakgoten aan het huis maar ik vrees dat de neus van de bakgoot te weinig hoog is zodoende is de denkbeeldige waterlijn niet op de bodem van de bakgoot maar boven de neus.... waar moet men op letten bij een dakgoot?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/62117/res-overlo.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dfc9115d73fd878a389ad91652b54332

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
5 jaren geleden

Geen enkel probleem met deze situatie.

Maar is dat een nieuw leien dak ? En moet de bakgoot nog waterdicht bekleed worden ? In dat geval had men dat beter andersom gedaan, eerst de goot afwerken en dan de dakbedekking.

0
njv
njv
0 3 Andere particulier
5 jaren geleden

Charel, dit is een nieuw leien dak. Het is 'waterdicht' bekleed mat Resitrix, maar ik vind dat de resitrix niet professioneel aangebracht is... zit vol met bubbels ...  als ik tekeningen van een bakgoot bekijk is de denkbeeldige waterlijn op de bodem van de bakgoot, bij mij is die denkbeeldige waterlijn 4cm boven de neus...  overal zie ik huizen waar pannen of leien in de bakgoot zijn...  

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/62125/res-3.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=26597ff00c42f0c473f3cd0083393abf
0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
5 jaren geleden

Over de kwaliteit van die Resitrix kan ik niet oordelen, maar met de verhoudingen van de daggoot tov de dakbedekking is niets mis ondanks wat die bijgevoegde tekst er over zegt.

Uitvoeringen van dakgoten kunnen op vele verschillende manieren gebeuren en hoeven niet persé volgens de uitleg in dat artikel.

Die uitvoeringen hangen af van de soort van dakbedekking, het ontwerp van de woning, de schuinte van het dakvlak, het type van goot, het materiaal van de goot en zelfs van de regio waar gebouwd wordt. Zo zal men bijvoorbeeld in streken waar soms overvoedige sneeuwval te vrezen is, de neus van de dakgoot bij voorkeur een stuk lager houden dan de daklijn. Dit om bij het afschuiven van een pak sneeuw alles over de goot heen te laten afschuiven zonder deze op dat moment te zwaar te belasten. Goten zoals op de tekening zouden daar zeker verkeerd zijn.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom kiezen voor een zinken dak? Voordelen, prijs en aandachtspunten voor een correcte plaatsing

Waarom kiezen voor een zinken dak? Voordelen, prijs en aandachtspunten voor een correcte plaatsing

Met een zinken dak kies je voor een unieke uitstraling. Maar hoe zit het met de kosten, plaatsing en isolatie? Ontdek alle aandachtspunten.

Lees meer

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Je dak ontmossen? Zo verwijder je mos op je dakbedekking

Mos nestelt zich op bijna elk dak. Gelukkig kan je mos en algen op verschillende manieren verwijderen én voorkomen. Ga aan de slag met deze tips!

Lees meer

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Opbouw van je dak: hellend of plat, alle opties op een rij

Alles over de opbouw van hellende en platte daken: soorten structuren, onderdelen en tips voor de beste keuze.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag