Waar kan ik metalen palen voor poort kopen

4

Waar kan ik metalen palen voor poort kopen

Mark Leirs
Mark Leirs
#Tuin · 5 jaren geleden

Ik zoek 2 zwarte palen die stevig genoeg zijn om een houten poort aan te bevestigen, waar kan ik die aankopen ?

zet ik deze palen best in beton of op beton dmv draadstangen ?

mark

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Bouwmarkt

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Ik heb het zonder beton gedaan, maar wel vergenoeg de grond in geklopt met een handhei. 

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Enkele vragen om je te laten beseffen dat er meer inf8rmatie nodig is.

Gewicht poort ?

Gesloten , halfopen of open poort ?

Lengte poortvleugel en uitzwaai ?

Ondergronds verbonden met fundering ?

Vrijhangend of met loopwiel?

Ondergrond geroerd, opgehoogd of ongerepd ?

Scharniersysteem poortvleugels : korte, lange, doken , bollen .... Gelast of ingevezen.

Breedte van de vleugel ?

Voor een gewone halfopen houten poort van cc 150 kg per vleugel van 1.00 hoog, slag 1.50 met een dikte van 4 cm kadermenent. Uitgevoerd met lange doken kan je deze bevestigen op een metalen paal van 10x10 sectie en eenwandikte van 4 mm dik. 

Deze kan je dan best uitvoeren met een bodemplaat waar 4 bouten of draadstangen doorkomen waarmee de poort waterpas kan gesteld worden . Beste is om elke paal op een betonpoer van 30x30x90 cm te werken en waarbij deze onderling zijn verbonden met een betonfundering van 25x25x 3000 ( tussenafstand van de 2 vleugels ) Men kan hier best enkele betonijzers in verwerken.

Bij zeer zware poorten of onderhevig aan windbelasting kan er ook haaks op deze fundering nog een fundering gestoken worden van 25x25x150.Waarbij het midden van deze 150 , het center is van de paal.Het is duidelijk dat bij lichtere poorten de palen dunner kunnen worden uitgevoerd en dat er bepaalde betonfunderingen niet moeten of zelfs weggelaten worden. 

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Tuinexpert gidst je door de tuinklussen van juni: zo haal je alles uit je moestuin

Tuinexpert gidst je door de tuinklussen van juni: zo haal je alles uit je moestuin

Juni is een drukke maand voor hobbytuiniers. Tuinexpert Bart Verelst vertelt je welke tuinklussen er allemaal op de planning staan.

Lees meer

Tuinieren zonder groene vingers: 7 tips van tuinarchitect Ann

Tuinieren zonder groene vingers: 7 tips van tuinarchitect Ann

Heb je geen groene vingers, maar wil je toch graag een mooie tuin? Tuinarchitect Ann deelt haar beste tips: van bloembollen tot bloemenweide.

Lees meer

Najaarsplan voor een tuin in topvorm: tips van een tuinexpert

Najaarsplan voor een tuin in topvorm: tips van een tuinexpert

Met deze ultieme tips van tuinexpert Marc Verachtert bruist jouw tuin volgend voorjaar weer van het leven. Tijd om nu in het najaar in actie te schieten!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag