2

Elektrische vloerverwarming regelen

Stevv
Stevv
#Verwarming & koeling · 5 jaren geleden

Hallo, 

Situatie eerst... 

Ik zit met elektrische vloerverwarming door heel het huis. Deze word aangestuurd door een oplaadregeling voor accumulatie (AEG elfamatic 3000). Dit alles was verbonden op een exclusieve nachtmeter.

Dus werd s nachts opgeladen en gaf warmte af vanaf de ochtend. In de winter s avonds warmte al weg. Bijverwarming met warmtepomp. Dikwijls in de middag veel te warm door vloerverwarming en te veel zon. 

Huidige situatie...

zonnepanelen geplaatst die heel het verbruik zal dekken en nachtmeter is weg.

Door de dag is het meestal warm genoeg door grote glazen veranda living en raampartijen in keuken. 

Ik had graag de vloerverwarming anders kunnen regelen. Zodat deze bv smorgens aanstaat en 's, avonds. Ik doe dit nu zelf manueel in de kast.

De laadprogramma' s van de aeg elfamatic zouden dit mss ook kunnen maar vind het heel ingewikkeld. Andere thermostaten mogelijk? 

Iemand hier ervaring mee? 

Alle reacties

0
Isa318
Isa318
0 1 Verbouwer
5 jaren geleden

Beste

Ik heb thuis elektrische vloerverwarming in de badkamer en deze is volledig geprogrammeerd. Ik kocht deze destijds bij warmup.be. Dezelfde als x aantal jaar geleden vind ik niet meteen terug op hun site maar lijkt op deze; http://www.warmup.be/be/be-warmup-3ie.phtml

zeer handig te programmeren... 

mvg 

Isa

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Ontdek hoe je je huis energiezuinig kan verwarmen en bespaar op energiekosten. Tips over slimme thermostaten, de ideale verwarming en warm water.

Lees meer

Wandverwarming: dit zijn voor- en nadelen van een knuffelmuur

Wandverwarming: dit zijn voor- en nadelen van een knuffelmuur

Wandverwarming maakt van je muur een onzichtbaar verwarmingselement. Ontdek alles over de verschillende soorten systemen en hun voor- en nadelen.

Lees meer

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

Jaga's innovatieve warmtepompradiator wint de prestigieuze Henry Van de Velde Award. Het Briza Net Zero-gamma blinkt uit in design en duurzaamheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag