Vergunning Dispuut met www.omgevingsloketvlaanderen.be
Drie jaar geleden heb ik een appartement gekocht op de 1ste verdieping. Nu het huurcontract is afgelopen van de huurder ga ik er zelf intrekken.
Op het moment dat ik, na drie jaar, mijn terras terugzag, stelde ik vast dat er tot tegen de bovenoppervlakte van mijn terras een veranda (met roofing dak) is gebouwd op de gelijkvloers.
Mijn buurman heeft een vergunning verkregen via het omgevingsloket en ik gun het hem van harte.
Maar nu kan ik zelf geen vergunning aanvragen voor de uitbreiding van mijn terras omdat hij de veranda zo hoog heeft gebouwd.
Het omgevingsloket heeft inmiddels tweemaal telefonisch toegegeven dat ik aangeschreven had moeten worden. Maar op e-mail bevestigen ze dat niet.
Ik wil hoe dan ook dat mijn buurman de hoogte van zijn veranda aanpast (en het lijkt me logisch dat de overheidsdienst van vergunning deze aanpassing van de veranda zal moet bekostigen).
Maar uiteraard is het termijn van beroep al lang verstreken, dat is waar men voet bij stuk houdt. Maar hoe had ik ooit beroep kunnen aantekenen als ik toen niet eens in kennisgeving werd gesteld. Hahaaha dit is zo absurd!
Hier is nog een weetje: de 3 eigenaars van de 3 appartementen, de buren aan de rechtse zijkant van ons gebouw zijn allemaal wel aangeschreven door het omgevingsloket over de lopende bouwaanvraag in die periode