Verjaring bouwmisdrijven
Ik had een vraag omtrent verjaring bouwmisdrijven. Zijn volgende termijnen nog geldig.
Dank
Tim
Verjaring bouwmisdrijven
Ik had een vraag omtrent verjaring bouwmisdrijven. Zijn volgende termijnen nog geldig.
Dank
Tim
maar denk het wel
https://www.habitos.be/nl/bouwen-verbouwen/wanneer-verjaart-mijn-bouwovertreding-8185?fbclid=IwAR0sUl-8tNOxJ3BNNdGczHpAon2ncZ1J9jWtoMvQPC4zP8uTzO-7AGfZRxM
Maar maak u geen illusies indien het bouwmisdrijf verjaard is. Het blijft een bouwmisdrijf en blijft als dusdanig ook bekend op Stedenbouw. Bij verkoop zal de notaris de stedenbouwkundige informatie opvragen en dan komt de bouwovertreding terug naar boven. Afhankelijk van de aard van bouwovertreding kan de koper verplicht worden om te regulariseren of zelfs de bouwovertreding in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen. Mogelijks zal de notaris verplicht worden een afzonderlijke akte op te maken.
Ja het is niet omdat het verjaard zou zijn dat het dan ook vergund is.
Maar stel dat Timber hierboven ergens een raam heeft gezet zonder vergunning en dit zou verjaard zijn dan moet hij enkel regulariseren.
Na verjaring moet het niet terug dichtgemetseld worden of er moet geen boete op betaald worden van 25 euro per m³. Voor verjaring loop je wel dat risico. Terug in oorspronkelijke staat plus boete.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Haal nog alles uit de huidige Mijn VerbouwPremie. Voer deze werken nu uit voordat de premiebedragen in 2025 dalen.
Lees meer
Vanaf 2025 kunnen zonnepaneeleigenaars de digitale meter niet langer weigeren. De uitstelperiode is dan afgelopen.
Lees meer
Minder registratierechten betalen door buitenlandse eigendommen te verzwijgen? Minister Weyts eist strengere controles.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen