Buurman weigert toegang tot zijn grond om scheidingsmuur af te werken
Ik ga een woning verbouwen, een deel wordt nieuw gebouwd, waaronder een garage die tegen het eigendom van de buurman komt. De scheimuur zal echter op mijn perceel staan. De buurman heeft een open bebouwing en zal de muur zien als hij naast zijn huis staat. Hij heeft al bezwaar ingediend tegen mijn bouwvergunning, daarna beroep (2x afgewezen) en het is zijn missie om me het leven zuur te maken. In zijn laatste 'dwarsligging' weigert hij me toegang tot zijn perceel om de scheimuur af te werken. Hij houdt nl. niet van crepi. Hij eist nu dat ik het in rode recupsteen afwerk zoals zijn huis, omdat er immers in de omgevingsvergunning staat dat de scheimuur dient afgewerkt te worden in overleg met de buren. Deze muur is erg zichtbaar, hij bepaalt de look van mijn huis, dus dit is geen optie voor mij. Zie tekening voor een goed beeld van de situatie. De muur zal dus noodgedwongen in grijze snelbouw opgetrokken worden die tijdens het zetten gevoegd wordt. Heeft mijn buurman iets te eisen? Kan ik mijn huis netjes afwerken zonder rechtzaken ed?