8

Ontluchten gastoevoer CV ketel

RodeRidder
RodeRidder
#Verwarming & koeling · 4 jaren geleden

Ik ga dikwijls voor langere tijd op vakantie en sluit uit veiligheidsoverweging steeds de gaskraan direct onder de CV ketel. 

Bij terugkeer start mijn ketel echter vaak niet meer op. Enige wat mij dan rest is CV man bellen, een steeds terugkerende kost van om en bij de 50€.

Is er een eenvoudige en veilige manier om dit zelf uit te voeren? Ketel is Ferroli Elite. 

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
4 jaren geleden

Wat doet de technieker juist om de brander terug te laten starten? Na 14 dagen, waterdruk op cv nog altijd voldoende. Vraag is natuurlijk of de startweigering het gevolg is van een afgesloten gastoevoer of gewoonweg omdat de ketel gexurende 14 dagen niet gewerkt heeft vb de circulatiepomp geblokkeerd (de as van de pomp een paar toeren ronddraaien met een schroevendraaier lost dit probleem op).

Doe eens de proef zonder de gaskraan dicht te zetten om te zien of de klacht blijft bestaan na 14 dagen afwezigheid.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Houdt geen verband met waterdruk of circulatiepomp, ontsteekt gewoonweg niet door gebrek aan gas. Waarom dit gas achterblijft is uiteraard de vraag. Als ik de gaskraan open laat is er ook geen probleem na 14 dagen. 

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
4 jaren geleden

Maar draai je misschien ook de hoofdkraan dicht? Indien je dit ook doet dan heb je vermoedelijk  een klein lek ergens in de gasleiding, is dit een oudere gasleiding? Kan ook aan je gasmeter liggen , natuurlijk.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Nee, enkel de kraan direct onder de ketel. Ik zal proberen op te letten wat die man precies doet de volgende keer, als ik daarin slaag uiteraard. Is niet erg spraakzaam en antwoord altijd "gastoevoer ontluchten". Volgens hem is dit normaal bij dit type ketel. 

0
Nick 61
Nick 61
4 jaren geleden

Onmogelijk dat je dan de gasleiding moet ontluchten,  maakt niet uit welk merk of type van ketel dat je hebt.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Wat kan dan wel? Na wat schroeven werkt de ketel weer, ogenschijnlijk in de omgeving van de brander. Daarna geen enkel probleem tot de gaskraan weer toe gaat.

0
Nick 61
Nick 61
4 jaren geleden

Kan het zijn dat je ketel nog met een waakvlam werkt?

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen
Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Verwarmen met een airco: ontdek de voor- en nadelen

Met een airco kan je je woning koelen. Maar wist je dat je er ook mee kan verwarmen? Ontdek hoe het werkt en de voor- en nadelen ervan.

Lees meer

Convectoren als verwarmingsoplossing: toepassingen, voordelen en tips

Convectoren als verwarmingsoplossing: toepassingen, voordelen en tips

Ontdek hoe convectorverwarming snelle, gelijkmatige warmte biedt en waarom het ideaal is voor compacte, moderne ruimtes.

Lees meer

Ruzie over de thermostaat? 1 op 4 Belgen worstelt met de ideale temperatuur in huis

Ruzie over de thermostaat? 1 op 4 Belgen worstelt met de ideale temperatuur in huis

Ruzie om de thermostaat? 1 op 4 Belgen botst over de ideale temperatuur in huis, terwijl 3 op de 10 klagen dat het te lang duurt om op te warmen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag