radiatorknop heeft pas warmte op 3 en dat is teveel kan ik dat niet minder draaien

4

radiatorknop heeft pas warmte op 3 en dat is teveel kan ik dat niet minder draaien

erik52janssens
erik52janssens
#Verwarming & koeling · 5 jaren geleden

Hallo,

Met het pinneke erin gaat alles goed heen en weer maar als ik de radiatoorknop erop zet en op 2 of 3 draai heeft die gewoon geen warmte de verwarming , , maar de buizen wel .De buizen komen onder de werwarming aan,,als ik de knop op 5 zet heeft die wel warmte maar die kamer heeft zoveel warmte niet nodig , en op 2 geeft hij niets warmte???

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/63463/img1066.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f91f80626b458a271a36a80fd52b0c52

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
5 jaren geleden

Het is een radiatorkraan met een thermostatische radiatorknop. Dwz dat in een bepaalde stand de knop de kraan iets meer zal sluiten of openen naargelang de omgevingstemperatuur iets te hoog of te laag is dan ingesteld. 

Het is dus wat zoeken naar de juiste stand om een passende kamertemperatuur te hebben. Heb je de indruk dat het altijd alles of niets is dan duidt dit op een defecte radiatorknop, dus vervangen door een passende nieuwe. Eventueel kan je als test verwisselen met deze op een andere radiator.

0
erik52janssens
erik52janssens
2 83 Andere particulier
4 jaren geleden

Hallo,

Ik heb er maar 1 in dat soort  , hoe kan ik dat dan wten als die nog goed is,,als ik meer dan 3 ga geeft hij wel warmte,,en naar 5 ook, maar onder de 3 is alles koud 

0
erik52janssens
erik52janssens
2 83 Andere particulier
4 jaren geleden

Hallo,

Ik heb er maar 1 in dat soort  , hoe kan ik dat dan wten als die nog goed is,,als ik meer dan 3 ga geeft hij wel warmte,,en naar 5 ook, maar onder de 3 is alles koud 

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wandverwarming: dit zijn voor- en nadelen van een knuffelmuur

Wandverwarming: dit zijn voor- en nadelen van een knuffelmuur

Wandverwarming maakt van je muur een onzichtbaar verwarmingselement. Ontdek alles over de verschillende soorten systemen en hun voor- en nadelen.

Lees meer

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

Jaga's innovatieve warmtepompradiator wint de prestigieuze Henry Van de Velde Award. Het Briza Net Zero-gamma blinkt uit in design en duurzaamheid.

Lees meer

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag