2

in gebreken stellen sendicus als huurder

elsafrozen
elsafrozen
#Regelgeving · 4 jaren geleden

ik betaal huurprijs en 110euro vaste kosten,daarin mee kosten sendicus. (ik weet zelfs niet wat de aparte kosten zijn van water gas en de sendic) nog de sendic of huisbazin willen me de bedragen geven die ik betaal voor elks...

heb hen beide gemaild (aangetende mail)... 

normaal moest de eindafrekening in augustus al betaald zijn,maar volgens sendicus is dat door het bedrijf ista die de rekeningen bepalen van iedereen hier (corona excuus bij bedrijf ista) 

kan ikzelf als huurder de sendic in gebreken stellen daarvoor,mits ik mee sendic betaal elke maand... 

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
4 jaren geleden

Voorheen was de regel dat de huurder het aandeel in de kosten betaald, inclusief syndicus voor de kavel na aftrek van de kosten ten laste van de verhuurder/eigenaar zoals herstelling dak, riolering, waterleiding enz. Sinds 1 januari 2019 is de vlaamse woninghuurwet van toepassing op nieuwe contracten en daar is er meer nuance.

Maar waarom zo gehaast om een afrekening te krijgen? De kostenverdeling van de verwarming , warm water, wekelijks onderhoud van de gemene delen is 1 zaak, maar er komen nog nog andere zaken aan bod. Op de jaarlijkse algemene vergadering worden al de kosten van het voorbije jaar ter goedkeuring voorgelegd aan de eigenaars en dan pas kan een afrekening voor de huurder worden opgemaakt. 

Met de covid-19 maatregelen heeft de jaarlijkse opname inderdaad wel vertraging opgelopen. Bij de vloeistofverdeelmetertjes werden de buisjes in vele gevallen niet vervangen om de aanwezigheid zo kort mogelijk te houden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom wordt het verbod op nieuwe stookolieketels uitgesteld in Wallonië?

Waarom wordt het verbod op nieuwe stookolieketels uitgesteld in Wallonië?

Nieuwe stookolieketels zouden in 2025 verboden worden in nieuwbouw in Wallonië en vanaf 2026 in bestaande woningen. Maar dit verbod wordt nu uitgesteld.

Lees meer

Jonge kopers moeten wachten: “De Vlaamse Woonwaarborg haalt de deadline van 2025 niet”

Jonge kopers moeten wachten: “De Vlaamse Woonwaarborg haalt de deadline van 2025 niet”

De Vlaamse Woonwaarborg haalt zijn deadline niet. Minister van Wonen stelt de maatregel, die jonge kopers moet helpen een lening af te sluiten, uit.

Lees meer

Wat met vervuilde bodems na de deadline van het Promaz-fonds?

Wat met vervuilde bodems na de deadline van het Promaz-fonds?

De deadline voor registratie bij het Promaz-fonds voor een tegemoetkoming bij een bodemsanering loopt af op 28 februari 2025. Maar wat na die datum?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag