Hoe/info Upgraden oude CV installatie met afzonderlijke temperatuur per kamer
Hallo
Wij hebben een oud groot huis gekocht waar nu een gasketel in staat type sime van 40j oud .
Op die ketel is een evenwichtsfles aangesloten met daarop 4 cv kringen .
1 kring vloerverwarming
1 kring radiatoren in beneden en bovenverdiep
1 kring radiatoren in werkruimte
1 kring ww.
Daar we het net gekocht hebben willen we op betaalbare wijze de installlatie upgraden.
Wat doen we
Nieuwe condenserende ketel met buitenvoeler merk ?
Nieuwe pompen in het systeem ( grunfoss alpha2) . pomp vloerverwarming is 8jaar terug veranderd door pompgroep met mengsysteem (elektrisch) maar over de pomp geen gegevens over debiet en opvoerhoogte . Vloerverwarming is 9 kringen ( volgens de plannen ongeveer even groot tussen de 80 en 100m leiding per kring diameter 16 dus iemand een idee welke pomp ?
Alle leidingen isoleren
En mijn grooste probleem ik zou alle ruimtes met radiatoren afzonderlijk willen kunnen regelen dus dacht ik overal digitale thermostaatkranen maar wat stuurt dan de pomp en de brander ? De pomp continu laten draaien eventueel met een pompschakelaar ertussen ( alpha2 ) past zich aan dacht ik . Maar hoe wordt de ketel gestuurd ?(systeem is hoofleiding met parallel radiatoren op)
Het ideale zou zijn als die thermostatische koppen bij warmtevraag ergens een contact doen schakelen al dan niet bekabeld maar dat weet ik niet of het er is.en indien wel liefst niet te ingewikkeld met wifi en al die dingen ( geen zin om alles met mijn telefoon te doen)
Tot nu toe mijn idee is een elektrische bediende kop en per kamer een thermostaat maar dan wordt het omslachtig( kan wel als ik koppen vind )
Graag enige hulp of info