Aankoop nieuwbouw appartement - bijkomende terrassen penthouse : prijs de m2

5

Aankoop nieuwbouw appartement - bijkomende terrassen penthouse : prijs de m2

frin
frin
#Regelgeving · 4 jaren geleden

Dag,

Wij hebben 5 m2 extra terras gevraagd aan de makelaar.

De grondwaarde is 300 de m2.

De constructiewaarde is 2400 de m2.

De makelaar rekent het extra terras aan constructiewaarde 5 m2 x 2400 €/m2 = extra 12000 €.

Dat is toch fout volgens mij.  Hoe kan ik dat aantonen ?

Mvg

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
4 jaren geleden

Welke werken moeten extra uitgevoerd worden?  Normaal moet ook de basisakte aangepast worden en de quotiteiten herberekend worden want je "palmt" een stuk medeeigendom in (dak is medeeigendom en eigenlijk heb je de toelating nodig van de VME). 

0
frin
frin
0 19 Andere particulier
4 jaren geleden

Voor het stuk medeeigendom ging de architect zorgen (aanvraag), medeeigenaars akkoord.

Het betreft een kleinschalig project, syndicus is een eigenaar van een appartement.

Er komt gewoon 5 m2 dakoppervlakte bij met steigerhout.

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Het is wat de gek er aan geeft.

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
4 jaren geleden

Wat mij redelijk lijkt:  500€ voor de extra 5m2 terras, eventuele extra balustrade 2 dagvergoedingen (architect en extra werk bouwcoordinator) en otariskosten voor aanpassing basisakte.

Bespreek dit met de boiwpromotor

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wat is het verschil tussen een compromis en wederzijdse (ver)koopbelofte?

Wanneer kies je voor een compromis of voor een wederzijdse koopbelofte? Twee documenten met hetzelfde doel, maar waar zitten de verschillen?

Lees meer

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Een huurcontract tekenen en opzeggen: dit zijn je opties

Er zijn verschillende soorten huurcontracten die je kan afsluiten. Wat houdt zo'n contract in? En hoe kan je een huurcontract stopzeggen? Een overzicht.

Lees meer

Maak je huurwoning aantrekkelijker met deze tips voor een snelle make-over

Maak je huurwoning aantrekkelijker met deze tips voor een snelle make-over

Hoe zorg je ervoor dat jouw woning of appartement aantrekkelijk blijft voor huurders? Met deze aanpassingen verbeter je de leefbaarheid en duurzaamheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag