zuivere nachttariefteller wanneer men mijn digitale teller vervangt met een digitale teller
n.a.v. alle randinformatie betreft de nakende vervanging van de analoge metertellers naar digitale.
daar mijn hoofdverwarming enkel gevoedt kan worden door de "uitsluitend nachttarief teller" denk ik dan in problemen te komen.
ik heb dus eigenlijk 3 teller systemen.
eentje met een dubbele registratie welke je dus de dag en dubbeluur tariefteller kan noemen en daarnaast een volledig uitsluitend nachttariefteller.
deze krijgt via de maatschappij enkel electriciteit doorgestuurd vanaf 23u tot08u de volgende ochtend. mijn elektrische accumulatie vloerverwarming moet in die tussentijd voldoende hebben doen opgeladen zodat ik overdag de gewenste ingestelde temperatuur kan bekomen.
indien men bij de vervanging van mijn analoge teller overgaat naar een digitale teller, stel ik mij de vraag of men deze 3 tellersystemen dan zal vervangen door één teller, want dan kan ik mijn verwarmingsysteem niet meer instellen volgens deze welke ik nu wel kan want dan krijg ik 24u op 24u energie doorgestuurd en is mijn verwarming onkontroleerbaar geworden.
indien de maatschappij na 08u de voeding niet op één of andere manier blokkeerd, want hierdoor stopt de toevoer van energie naar mijn oplaadsysteem, dan kan ik straks eieren bakken op mijn opgewarmde vloer al denk ik dat dit éénmalig zal zijn want dan worden de temperaturen onkontroleerbaar.
graag hoor ik wat eventuele medestaanders hieraan hebben kunnen voorkomen laat staan denken te moeten doen.
dank bij voorbaat voor alle info.