5

Vochtigheid tuinhuis.

Kbx
Kbx
#Veranda en bijgebouwen · 4 jaren geleden

Ik heb een houten tuinhuis op een beton platform staan.

Dit is aan de binnenzijde afgekit met silicone.

Echter zijn er aan de wanden onderaan toch vochtplekken in de beton zelf.

Buiten is de beton wel nog niet afgeboord en staat er momenteel wel water rondom het tuinhuis, vooral omdat het platform in een zone staat waar het water heel moeilijk wek geraakt in de grond.

Kan het vocht binnenin liggen aan het feit dat er rondom het tuinhuis water staat en dat dit omhoog in de beton trekt?

Alle tips/adviezen zijn welkom!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/64557/img20210118110707-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=28fcc8e7ec058bcd188e4d38d69ca13a

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Wat ligt er onder je beton?

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

De betonplaat had rondom de dikte van de beplanking kleiner moeten zijn zodat de beplanking de betonplaat iets had kunnen overlappen.

Nu zal het water dat bij regenweer van de wanden afloopt onderaan tussen beton en onderste plank kunnen binnendringen.

Ik zou overwegen om de onderste planken weg te halen om eerst slabben te plaatsen die achter de planken omhoog staat en vooraan naar beneden geplooid wordt als overlappinge van de betonplaat. Daarna kan je die onderste plank terug plaatsen.

0
Kbx
Kbx
0 5 Verbouwer
4 jaren geleden

Onder de beton ligt gewoon die plastiek, als je dat bedoelt...

En dat is het probleem: ik kan de onderste plank niet zomaar eruit halen, aangezien die allemaal in elkaar klikten.

Geen andere opties die ik kan overwegen om dat vocht tegen te gaan? 

0
Kbx
Kbx
0 5 Verbouwer
4 jaren geleden

is het afkitten onderaan de wand, aan de buitenzijde dan niet genoeg om water buiten te houden? of kan ik miss een stuk van de beton buiten wat schuin wegslijpen? zodat water er niet blijft staan..

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Tuinhuis nodig? Ontvang gratis offertes van vakmensen!

Tuinhuis nodig? Ontvang gratis offertes van vakmensen!

Kies uit diverse stijlen en materialen, en vergelijk vandaag nog gratis en vrijblijvende offertes.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Deze beslissingen moet je nemen als je een carport plaatst

Deze beslissingen moet je nemen als je een carport plaatst

Als je voor een carport kiest, moet je nog verschillende beslissingen nemen: losstaand of tegen de woning, hout of staal, welke dakbedekking, ... ?

Lees meer

Wellness in je tuin? Belgische fabrikant introduceert sauna in mortex

Wellness in je tuin? Belgische fabrikant introduceert sauna in mortex

Je eigen wellnessruimte in je tuin? Thermalux stelt met de MOR-saunacollectie de eerste buitensauna voor die volledig bekleed is met mortex.

Lees meer

Voor elke veranda de juiste zonwering: ontdek de opties en hun prijs

Voor elke veranda de juiste zonwering: ontdek de opties en hun prijs

Wil je op warme dagen in je veranda kunnen genieten, dan is zonwering een must. Ontdek welke soort zonwering voor jouw veranda het meest geschikt is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag