Oplossen elektrische keuring
Ik sta op het punt een woning te kopen. Echter is de elektriciteit niet conform. Iemand die hierover een ruwe schatting kan maken en of er breekwerk aan te pas komt om extra bekabeling te leggen? Mvg , steven
Oplossen elektrische keuring
Ik sta op het punt een woning te kopen. Echter is de elektriciteit niet conform. Iemand die hierover een ruwe schatting kan maken en of er breekwerk aan te pas komt om extra bekabeling te leggen? Mvg , steven
Beste,
Blijkbaar niet zo erg:
-De klassieke tekeningen ontbreken blijkbaar, het eendraadschema en de situatieschets, allen in 3- exemplaren
-Bescherming tegen onrechtstreeks aanraking: Jammer dat er maar zo iets summier beschreven wordt, was jij erbij tijdens keuring? Mogelijks zijn er openingen in de hoofdkast of andere waarbij je de draden of apparaten kunt aanraken? Ontbreekt de deur niet?
-Ovetreenstemmende beschermingsinrichtingen, zelfde opmerking als boven, doorsneden: Daar ben ik verloren?
En neen, als je de schemas kan (laten) maken, er zijn er duizenden voorbeelden op het net
zoek eens met : voorbeelden elektrische schema's voor keuring
Al bij al niet zo kostbare ingrepen, uiteraard is dit een oude installatie, en waarschijnlijk niet aangepast om alle toestellen die jij hebt te voeden.
Maar er wordt geen gewag gemmaakt van differentielen ( aardlekautomaten) dus denk ik dat het er al aan gewerkt werd?
Succes
T.

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!
Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Ontdek het gemiddeld elektriciteitsverbruik van huishoudens: hoeveel elektriciteit kost en hoe je kan besparen door slimme keuzes te maken.
Lees meer
De regio waar je woont bepaalt wie je netbeheerder is. Ontdek wat deze precies doet en in welke situaties je er contact mee moet opnemen.
Lees meer
Je woning aansluiten op het elektriciteitsnet? Dan moet je een aansluiting voor elektriciteit aanvragen. Maar hoe doe je dat? We maken je wegwijs.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen