Aansluiting inductiekookplaat
We hebben nu een keramische kookplaat waarbij de kabel van de kookplaat rechtstreeks naar een zekeringkastje gaat. Aangezien op de achterzijde van het vuur iets vermeld staat ivm 2-fasige aansluiting, vermoed ik ook dat dit dus via een 2-fasige aansluiting is. De foto met de kabels is de aansluiting aan de kookplaat zelf, met 5 kabels in 1 die grote grijze kabel. Deze kabel leidt dan uiteindelijk rechstreeks naar het zekeringkastje met 2 zekeringen waarop 230v staat.
In de hoofdkast staat een zekering waarop bovenstaande zekeringkast verbonden is (staat 400v op).
De inductiekookplaat die we op het oog hebben is deze: https://www.coolblue.be/nl/product/733030/bosch-pxv875dc1e.html
Ik lees hierbij deze info:
7.4kW
Aansluiting op aantal fasen: 2-fasen (perilex stekker)
Let op: de benodigde 5-polige Perilex stekker wordt niet meegeleverd. Bestel deze erbij. De stekker moet nog aan de kookplaat worden bevestigd door een elektricien, omdat de aansluiting van elk stopcontact anders is.
Geschikt voor type stekker: Perilex (5 polig)
Aangezien onze huidige kookplaat rechtstreeks verbonden is met de zekeringkast met 2x 230v zekeringen, dacht ik dit ook gewoon te doen met de nieuwe inductiekookplaat (en dus zonder stopcontact ertussen), maar ik heb geen enkel idee of dit mogelijk is.
Bijgevoegd de installatie manual van de nieuwe kookplaat.
Wie kan mij zeggen of ik dezelfde setup gewoon kan hergebruiken? Zal de kabel die aan de nieuwe kookplaat hangt dezelfde zijn als die nu aan onze keramische kookplaat hangt? Of kan hier een verschil in zijn? En zal de aansluiting uberhaupt lukken in deze setup of moet ik iets vernieuwen?
Alvast bedankt!