Sterke geurhinder na vochtbehandeling

3

Sterke geurhinder na vochtbehandeling

user426396
user426396
#Muren · 13 jaren geleden

In onze huurwoning bestond al enige tijd een vochtprobleem. De huisbaas heeft dit onlangs aangepakt door enerzijds een nieuw dak te leggen met isolatie en de gevel in kwestie (regenzijde) opnieuw te laten voegen en tegen vocht te laten behandelen. Dat laatste is gebeurd toen wij er niet waren, ik denk dat het om impregnatie gaat. De dagen erna hing er in de woning een sterke chemische geur, die enigszins aan white spirit doet denken. We zijn nu meer dan drie weken verder, en de geur komt steeds terug als het regent. Het is een heel sterke, doordringende, onaangename geur.

Verluchten helpt niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit normaal na zo'n behandeling? Hoe lang houdt dit aan? En vooral: is dit schadelijk? Zowel de slaapkamer van onze kinderen als die van ons heeft er veel last van (ligt aan de betrokken muur)...

Alvast bedankt voor feedback!

Alle reacties

0
cientista
cientista
0 1 Andere professioneel
13 jaren geleden

Muurimpregnatie:

Ik heb eenzelfde probleem, woning is eind dec. geimpregneerd met een product  ( Siloxaan)

Gevolg: keelpijn, irritatie slijmvliezen, hoofdpijn, na 10 min ter plaatse een giftige smaak op de tong. De ramen staan reeds 3 weken open.

Ik heb de woning om gezondheidsredenen moeten verlaten !  3 weken later is de geur nog steeds.

Iemand advies aub ?

0
Aquavent
Aquavent
11 72 Andere professioneel
13 jaren geleden

Wellicht is uw muur geImpregneerd met solvent (type white spirit inderdaad) omwille van financiële redenen.

Ik zou dit melden aan de verhuurder zodat die zijn aannemer op het matje kan roepen en indien geen gevolg iemand van de gemeentelijke huisvesting de vaststellingen laten doen. Solventen zijn nefast voor de gezondheid!!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gevelrenovatie prijs: wat kost een renovatie per vierkante meter?

Gevelrenovatie prijs: wat kost een renovatie per vierkante meter?

Lees alles over de prijs van gevelrenovatie per m². Ontdek kosten, premies en handige prijstips voor het renoveren van jouw gevel.

Lees meer

Opstijgend vocht in huis? Zo herken, voorkom en behandel je het!

Opstijgend vocht in huis? Zo herken, voorkom en behandel je het!

Ontdek hoe je opstijgend vocht herkent, voorkomt en behandelt voor een droge, gezonde woning.

Lees meer

Trespa gevelbekleding: voor een strakke, duurzame en stijlvolle buitenmuur

Trespa gevelbekleding: voor een strakke, duurzame en stijlvolle buitenmuur

Lees alles over Trespa gevelbekleding: voordelen, prijzen, kleuren, onderhoud en vergelijking met andere materialen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag