6

Vraag i.v.m. offerte electriciteit

Mrjang
Mrjang
#Elektriciteit · 4 jaren geleden

Wij zijn onze driegevel woning aan het renoveren en als deel van de renovatie hebben we beneden alle electriciteit vernieuwd. De electrieker had éénheidsprijzen opgegeven per stopcontact, schakelaar etc. Als ik deze allemaal optel kom ik aan ongeveer 3300 euro. Ik vraag mij nu af of deze eenheidsprijzen ook de werkuren inhouden of niet. Ik zou dit moeilijk kunnen geloven want in totaal heeft hij ook zo'n 15 dagen gewerkt. Het factuur laat op zich wachten omdat er nog dingen moeten afgewerkt worden. Wat is de gangbare praktijk inzake?

1
Technoman
Technoman
24 208 Verbouwer
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je hebt dus wat op papier. Tel al je wandcontactdozen, je schakelaars en je lichtpunten samen. deel het bedrag door dit aantal, dan zie je wat je voor een punt moet betalen. Is dit hoog ( boven 50 €,)dan zou ik verwachten dat installatie kosten er bij staan. Tenzij je exclusief merk materiaal gebruikt hebt. 

Aan de andere kant zeg je dat hij er 15 dagen aan gewerkt heeft, aan 8u/dag is dit 120 uren: 3300:120 = 27,5€/u, eerder aan de lage kant als uurloon voor elektricien. Dus ja, verwacht nog een factuur voor werkuren. materiaal kan je tot op de centiem bepalen, werkuren moeilijk. uitslijpen, kappen, inwerken, bedrading, montage?? tenzij het een zeer professioneel man is die de tijd heeft genomen om de situatie ter plaatse grondig te bestuderen. 

Je geeft wat weing info ook

Probeer alvast, zoniet , een telefoontje brengt onmiddellijk antwoord

Succes

T.

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Hoe heb je dat overeen gekomen? Zoiets bespreek je toch op voorhand, je geeft toch geen blanco cheque aan iemand?

Hoeveel vraagt hij bv. voor een stopcontact? Daar kan je wel uit afleiden of de uren inbegrepen zijn of niet.

0
Technoman
Technoman
24 208 Verbouwer
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je hebt dus wat op papier. Tel al je wandcontactdozen, je schakelaars en je lichtpunten samen. deel het bedrag door dit aantal, dan zie je wat je voor een punt moet betalen. Is dit hoog ( boven 50 €,)dan zou ik verwachten dat installatie kosten er bij staan. Tenzij je exclusief merk materiaal gebruikt hebt. 

Aan de andere kant zeg je dat hij er 15 dagen aan gewerkt heeft, aan 8u/dag is dit 120 uren: 3300:120 = 27,5€/u, eerder aan de lage kant als uurloon voor elektricien. Dus ja, verwacht nog een factuur voor werkuren. materiaal kan je tot op de centiem bepalen, werkuren moeilijk. uitslijpen, kappen, inwerken, bedrading, montage?? tenzij het een zeer professioneel man is die de tijd heeft genomen om de situatie ter plaatse grondig te bestuderen. 

Je geeft wat weing info ook

Probeer alvast, zoniet , een telefoontje brengt onmiddellijk antwoord

Succes

T.

0
Mrjang
Mrjang
0 1 Andere particulier
4 jaren geleden

Dit waren de prijzen:

Stopcontact enkel 45 euro 

Stopcontact directe voeding 60 euro 

Dubbel stopcontact 60 euro 

Tripel stopcontact 75 euro 

Viervoudig stopcontact 90 euro 

Kookplaat 150 euro 

Data enkel 65 euro 

Data dubbel 95 euro 

Tv 65 euro 

Lichtpunt 20 euro 

Schakelaar 50 euro 

Werf peer met gloei lamp 10 euro 

Dimmer 150 euro 

Bewegingsmelder 200 euro

0
Technoman
Technoman
24 208 Verbouwer
4 jaren geleden

Beste,

Vermits het een bestaande woning is zal een groot deel van de installatie reeds bestaan? Dus hebruikt hij waarschijnlijk de inwerkdozen, buizen, kabels etc.. er is geen prijsopgave voor zekeringkast en automaten?; Ik ga dus van de veronderstelling uit dat dit all-in prijzen zijn. Kijk eens op verschillende websites wat de prijzen zijn voor elektrisch materiaal, en denk daarbij dat een geagreeerd elektricien een flinke korting krijgt, zeker als vaste klant bij de grote dealers. 

Benieuwd!

mvg

André

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Dit zijn inderdaad prijzen geplaatst. Vraag voor alle zekerheid ook een complete offerte inclusief zekeringkast enz.

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Keuring van elektriciteit: alles over wettelijke eisen

Keuring van elektriciteit: alles over wettelijke eisen

Alles over de keuring van elektriciteit: wettelijke eisen, frequentie, kosten en waarom een elektrische keuring essentieel is voor je veiligheid.

Lees meer

Energieovernamedocument bij verhuis, verhuur, verkoop, scheiding of overlijden: dit moet je weten

Energieovernamedocument bij verhuis, verhuur, verkoop, scheiding of overlijden: dit moet je weten

Je energieleverancier inlichten bij verhuis, scheiding of overlijden? Ontdek hoe je de meterstanden doorgeeft met een energieovernamedocument.

Lees meer

Alles wat je moet weten over elektriciteit in je woning: van plan tot keuring

Alles wat je moet weten over elektriciteit in je woning: van plan tot keuring

Elektriciteit leggen? Ontdek tips voor je elektriciteitsplan, aansluiting, keuring, keuze van leverancier en hoe je kan besparen op je verbruik.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag