Raamkozijn houtsoort
Goeie middag iedereen,
Wij hebben recent een huis gekocht waar er nog wat renovatiewerken aan zijn. We werken via een aannemer. Voor de ramen stelt hij voor om de ramen in ipe hout te doen. Is dit een goeie keuze?
bedankt!
Raamkozijn houtsoort
Goeie middag iedereen,
Wij hebben recent een huis gekocht waar er nog wat renovatiewerken aan zijn. We werken via een aannemer. Voor de ramen stelt hij voor om de ramen in ipe hout te doen. Is dit een goeie keuze?
bedankt!
En waarom hout? Of doet hij alleen in hout?
--
Bedankt! Enig idee waarom het niet aanbevolen wordt voor ramen?
En waarom hout? Of doet hij alleen in hout?
We vinden het mooier :) en past beter bij de uitstraling van de woning.
--
Voor mij persoonlijk zou dit een no go zijn omwille van het ecologische aspect.
Dit is namelijk een tropische houtsoort waarvoor om te beginnen al een stuk oerwoudbiotoop moet sneuvelen en dat vervolgens nog een massa aan energie en koolstofuitstoot kost om vanuit het tropische binnenland tot hier vervoerd te worden.
Bedankt! Enig idee waarom het niet aanbevolen wordt voor ramen?
Volgens Houtinfo is de "dimensionele stabiliteit" niet voldoende, anders gezegd, het hout werkt nogal onder invloed van vocht (en temperatuur).
Let op, misschien heeft uw ramenleverancier wel goede ervaringen met Ipé omdat hij zijn Ipé van een bepaalde streek betrekt...
Alles hangt af van welke garanties je krijgt en of uw leverancier bepaalde referenties kan voorleggen.
Bedankt voor de uitleg!
Voor mij persoonlijk zou dit een no go zijn omwille van het ecologische aspect.
Dit is namelijk een tropische houtsoort waarvoor om te beginnen al een stuk oerwoudbiotoop moet sneuvelen en dat vervolgens nog een massa aan energie en koolstofuitstoot kost om vanuit het tropische binnenland tot hier vervoerd te worden.
Kan ik volledig inkomen. Ik spreek nog eens met de aannemer!
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor ramen en deuren
Ramen en deuren? Vraag vandaag nog gratis en vrijblijvend offertes aan van erkende vakmensen bij jou in de buurt.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Benieuwd welk type raamprofiel het makkelijkst te onderhouden is? We zetten de onderhoudsvereisten van pvc, hout en aluminium voor je op een rij.
Lees meerJe woning energiezuinig maken en je wooncomfort verhogen met driedubbel glas in je ramen? Ontdek meer over de voor- en nadelen, de prijs en premies.
Lees meerVermijd oververhitting in huis. Ontdek hoe je met de tips van lichtexpert Joël Sels de warmte buiten en het licht binnen houdt.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen