Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.

34

scheuren pleisterwerk

Dépré008
Dépré008
#Wanden en plafond · 4 jaren geleden

het pleisterwerk ,boven de deurstijlen  links en rechts , scheurt vanaf  de stijl naar het plafond,  en dit bij elke binnendeur. Het appartement is 3 jaar oud en is op de bovenste verdieping.  Wat zou de oorzaak zijn en kan dit gevaarlijk zijn ?  In het berghok , washok,  is op de muur juist onder het plafond ( op 1 cm) ook het pleisterwerk aan het loskomen over de brede van ongeveer 2 cm en de ganse omtrek van de plaats.

1
Art
Art
6 121 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Dan is het de vloerplaat (plafondplaat) die doorhangt en er geen soepele voeg is gebruikt om het pleisterwerk te doen aansluiten. 
Men dient bij het pleisteren het bovenste pleisterwerk over een cm ofzo uit te snijden en te voorzien van een soepele voeg. 
'wellicht een betonnenplaat als vloerplaat ?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
4 jaren geleden

Art, ik wil graag op al uw vragen betreffende damp, vochtige lucht, relatieve en absolute vochtigheidsgraad antwoorden maar niet in dit topic, hier gaat het over iets anders.

Stel de vraag dus maar in een nieuw topic !

0
Art
Art
4 jaren geleden

Charel,

wij stellen geen vragen, wij geven antwoorden. 
en we gaan al zeker geen vragen stellen aan iemand die niet weet wat vochtige lucht is of wanneer de RV nu daalt of stijgt bij hogere temperatuur. 

ben je nog altijd zeker dat het "lucht" is die condenseert en niet damp zoals je blijft beweren ?

of dat de hemelstraling geen negatieve temperatuurwaarde heeft?

wij gieren hier van het lachen. 

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Wie laatst lacht best lacht :) Dat zou je ondertussen moeten geleerd hebben.

En stop nu met uw onzin !

0
Art
Art
4 jaren geleden

Wie laatst lacht best lacht :) Dat zou je ondertussen moeten geleerd hebben.

En stop nu met uw onzin !

dus je blijft bij je antwoord dat dat het niet de damp is in lucht die condenseert maar de lucht zelf en dat er niet zoiets als negatieve temperaturen als gevolg van hemelstraling bestaat? een simpele ja of nee volstaat.

dat is wat jij schrijft op andere fora, dus graag wat uitleg hoe je daartoe komt, kwestie van geloofwaardig te zijn en niet rond de pot te blijven draaien zoals nu.

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Met veel plezier in een topic dat daar over gaat !

0
Art
Art
4 jaren geleden

Met veel plezier in een topic dat daar over gaat !

maak er dan eentje aan aub.

(en maar rond de hete brij dansen zoals gewoonlijk)

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Neen art, jij bent het die op dit forum persé een discussie verder wil zetten die je op het andere forum niet meer mag voeren. Een discussie die trouwens al lang afgerond is. Wat de bedoeling hiervan is weet ik niet hoor !

Misschien moet je dat allemaal eens teruglezen. Lezen mag je daar nog.

0
Art
Art
4 jaren geleden

Neen art, jij bent het die op dit forum persé een discussie verder wil zetten die je op het andere forum niet meer mag voeren. Een discussie die trouwens al lang afgerond is. Wat de bedoeling hiervan is weet ik niet hoor !

Misschien moet je dat allemaal eens teruglezen. Lezen mag je daar nog.

nee hoor, wat ik vermeldde was een topic van jou van enkele jaren geleden waar ik helemaal niet in betrokken was. 
dus antwoordt nu eens op je eigen stelling: wat condenseert er : damp of lucht?

stijgt de RV bij hogere temperatuur of niet?

Of kan je niet uitleggen wat je zelf schrijft?

(je hebt ondertussen hier al meer woorden geschreven dan dat je zou moeten antwoorden op die heel simpele vraag, dus ik denk dat we hier allemaal wel weten waarom je weer eens niet kunt uitleggen wat je allemaal schrijft)

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Nogmaals: dit topic gaat hier niet over ! Maak er een nieuw aan ! En ik zal u met plezier antwoorden.

0
albarius
albarius
24 99 Andere professioneel
4 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Barsten boven de deurstijlen:
is er een wapeningsnet gitex ingewerkt in de dikte van de pleisterlaag overheen de betonbalkjes boven het deurgat?

Barsten plafond:
Is dat aan alle muren zo, of enkel de binnenmuren? Doorhangen van beton dat gaat drukken op de muren vind ik wel straf. Wat wel gebeurt is dat betonplaten leven ten opzichte van elkaar en dat tussenmuren daartussen mee bewegen wat de barstvorming bovenaan initieert. Ik zie wel dat de hoeken niet mooi zuiver zijn uitgetrokken. Heel die bric-à-brac weghalen, hoek terug uittrekken en dan insnijden. Een cm is wel veel te veel, ik snij dit altijd door met een punttruweeltje zodat het helemaal los is van elkaar. Dan na droging en in de fase van de schilderwerken kan dat afgekit worden.

Vraag gratis offertes aan voor het plaatsen van gipsplaten

Vraag gratis offertes aan voor het plaatsen van gipsplaten

Ontvang gratis en zonder verplichtingen offertes van experts voor jouw gipsplatenproject.

Offertes aanvragen
Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Laat jouw pleisterwerk uitvoeren door experts. Vraag vandaag nog gratis offertes aan, geheel vrijblijvend.

Offertes aanvragen
Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat een spanplafond installeren door ervaren professionals. Vergelijk gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Met welk materiaal je wanden afwerken? 7 opties voor wandbekleding

Met welk materiaal je wanden afwerken? 7 opties voor wandbekleding

Wandtegels, hout, gipsplaten, kunststofpanelen, … De mogelijkheden voor wandbekleding zijn uitgebreid. Een overzicht van de materialen voor je wanden.

Lees meer

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, schilderij of hanglamp ophangen? Hoe doe je dat dan correct? We maken je wegwijs in de wereld van pluggen, kleefhaken, …

Lees meer

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

De kleur geel verovert in 2025 onze interieurs. Door de kleur juist te combineren tover je je woonkamer om tot een warme cocon.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag