spanning 3 fasen
hoeveel spanning kan ik meten tussen de fases bij 3fase 3 X 230 V , zonder nulgeleider, ik weet dat het tussen de fases 3 F +N , telkens 230 V, maar bij 3 fasesn zonder N , is dit blijkbaar minder, klopt dit ? is
spanning 3 fasen
hoeveel spanning kan ik meten tussen de fases bij 3fase 3 X 230 V , zonder nulgeleider, ik weet dat het tussen de fases 3 F +N , telkens 230 V, maar bij 3 fasesn zonder N , is dit blijkbaar minder, klopt dit ? is
Bij een 3x220v net (dus zonder N draad) is dit tussen een fase en de N (aarding) 127V
Bij een 3x380v net (dus met N draad) idd tussen fase en N 220V en tussen elke 2 fasen 380V
Spanningen zijn lichtjes hoger tot 230V etc
Dank u Kris, alweer iets dat ik bij weet
Niet altijd. Je hebt ook 3x230V netten zonder N waarbij je tussen 2 van de fasen en aarde 230V meet en de derde fase 0V tov aarde.

Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Van zuinige apparaten tot zonnepanelen installeren: energie-expert Paul De Vylder geeft praktische tips om te besparen op je elektriciteitsfactuur.
Lees meer
Wil je een stopcontact plaatsen of verlichting vervangen in je badkamer? Ontdek welke voorzorgen je moet nemen op vlak van elektriciteit.
Lees meer
Ontdek waarom een elektriciteitsplan cruciaal is voor elke elektrische installatie en leer de belangrijkste stappen om er zelf één op te stellen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen