Waterkering -dijk
Ik heb achteraan mijn tuin een waterkering-dijk van beton van ongeveer 50cm hoog. Deze is geplaatst omdat er een soort van moeras achter ligt dat bij hevig regenweer fungeert als overstromingsgebied. Vorige week is het de eerste keer geweest dat het water tot aan de beton is gekomen. Het blijkt dat mijn tuin op een plek ietsje lager ligt dan de diepte van de beton waardoor er water opborrelt in de tuin... hoe moet ik dit verhelpen? Mijn idee was om een deel ervoor uit te graven, dieper dan de huidige beton en bovengronds een bekisting te maken. Deze dan opvullen met droge beton en daarna bevochtigen met water met compaktuna. Maar ik lees op dit forum dat.snelbeton nog moet gemengd worden en nietnin de bekisting direct kan? Ook wou ik gaten boren in de originele muur, waar ik dan betonijzers zou in plaatsen om het geheel goed aan elkaar te hechten. Is dat een optie? Zijn er andere opties? Misschien betonplaten die ik aan elkaar kan toewrijven met iets waterdicht? Alle tips zijn welkom... doordat dit achteraan in de tuin is, is het te duur voor een betonwagen...

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=0e3db6194ee87833cc90884c02abb0ab)