Chape op aarde of??
Ik heb een sleuf uitgegraven in mijn renovatiehuis maar nu komen de andere stenen ook los. Aarde,beton, tegels.
Ik dacht alle tegels te verwijderen en over de gehele oppervlakte chape te leggen.
Kan dit gewoon op aarde?
Chape op aarde of??
Ik heb een sleuf uitgegraven in mijn renovatiehuis maar nu komen de andere stenen ook los. Aarde,beton, tegels.
Ik dacht alle tegels te verwijderen en over de gehele oppervlakte chape te leggen.
Kan dit gewoon op aarde?
standaard vloeropbouw is (van boven naar onder):
-vloertegels
-chape +-10cm
-vloerverwarmingslaag
-vochtfolie (0,2mm PE)
-(vochtbestendige isolatieplaten: XPS, geëxpandeerde kurk, soms PIR als geen natte grond door hoge grondwaterstand)
-vochtfolie (0,2mm PE)
-betonfunderingsplaat
-inerte laag grof materiaal zoals bvb glasgranulaat indien risico op hoge grondwaterstand
er bestaan heel wat alternatieven voor de vloeropbouw.
ik verwijs hiervoor graag naar de pagina dat een vriend architectassistent aanmaakte: lees a.u.b alle reacties:
Je kan inderdaad alles best uitbreken en een stukje dieper uitgraven zodat je bijvoorbeeld de volgende vloeropbouw kunt maken.
- de ondergrond effenen en aandammen
- aanbrengen van een folie opstaande tegen de muren.
- leggen van minstens 12 cm drukvaste isolatieplaten
- folie
- 8 cm chape, al dan niet met vloerverwarming in verwerkt
- vloerafwerking.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?
Lees meerBespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen