Problemen isotherm sarking dak

8

Problemen isotherm sarking dak

Vds
Vds
#Dak · 4 jaren geleden

Dag iedereen , wij hebben een isotherm sarking dak laten plaatsen, nu zitten we met het volgend probleem bij tempraturen tegen het vriespunt of minder loopt er soms een aanzienlijke hoeveelheid water binnen op sommige plaatsen. Dit loopt binnen tussen de verticale streep waar ze tegen elkaar geschoven zijn . In de zomer is dit niet het geval en de neerslag is ook niet de oorzaak wie kan ons helpen ? Mvg 

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
4 jaren geleden

Je moet eens nakijken of er niet te veel tussen ruimte is tussen de panelen. Ik veronderstel dat warme vochtige binnenlucht tussen de panelen door tot aan de koude buitenkant kan komen om daar te condenseren en als water terug naar beneden te lopen.

Wellicht is ook de relatieve vochtigheid in de woning redelijk hoog. Zijn er kort geleden metsel -, chape- of pleisterwerken uitgevoerd ? Dat kan voor een extreem hoge vochtigheidsgraad in de woning zorgen.

Wordt er geventileerd? Hoe ?

0
Vds
Vds
0 4 Verbouwer
4 jaren geleden

Bedankt voor de reactie er zijn geen chapewerken of dergelijke uitgevoerd de vochtigheid in huis bedraagt tss de 55 en 63 procent het is meestal op dezelfde plaats waar het in een keer een klein glas wordt binnengegoten , het is een oude woning met een natuurlijke ventilatie via de ramen . Toen het sarking dak werd dichtgelegt was (zonder pannen was dit ook niet echt waterdicht) niemand weet voorlopig wat het probleem is. Graag had ik andere mensen gevonden met hetzelfde dak in een oude woning 

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Sowieso is een rv van 55 à 63 redelijk veel voor deze periode. In goed geventileerde woningen haal je op dit nauwelijks 40°, hier zelfs maar 35 °.

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
4 jaren geleden

--

0
Vds
Vds
0 4 Verbouwer
4 jaren geleden

Aan de warme zijde staan er gewoon gyproc platen tegen .de dakwerkers zeiden dat extra isolatie en dampscherm niet nodig was ( ook omdat de verdeler dit niet voorschrijft)omdat het zilvere gedeelte van den isotherm platen al een dampscherm heeft . Het water loopt ook niet overal binnen maar alleen op vaste plaatsen , als ik de gyproc wegbreek zie je dat de isotherm platen kurkdroog zijn maar het water komt van tussen de verticale streep 

0
Vds
Vds
0 4 Verbouwer
4 jaren geleden

Is idd niet super laag maar is een oude woning , ze doen dit bij oude huizen deze dakafwerking , en ze hebben het al veel bij klanten gedaan bij oude huizen maar ze hebben nog niemand gehad met dit probleem zeggen ze . Als natuurlijk die mensen nog eens extra rockwoll gestoken hebben worden die nat zonder dat je het weet en loopt het niet binnen ook je u binnen afwerking van de gyproc volledig opspuit ga je het nooit merken . Het is wel zo als je u vinger in de verticale spleet steek voelt u de kou van buiten 

0
Charel
Charel
4 jaren geleden

Is idd niet super laag maar is een oude woning , ze doen dit bij oude huizen deze dakafwerking , en ze hebben het al veel bij klanten gedaan bij oude huizen maar ze hebben nog niemand gehad met dit probleem zeggen ze . Als natuurlijk die mensen nog eens extra rockwoll gestoken hebben worden die nat zonder dat je het weet en loopt het niet binnen ook je u binnen afwerking van de gyproc volledig opspuit ga je het nooit merken . Het is wel zo als je u vinger in de verticale spleet steek voelt u de kou van buiten 

Het mag absoluut niet mogelijk zijn dat je nog een vinger tussen de platen zou kunnen steken en de buitenkou gewaar worden !

Ofwel sluiten die platen potvast bij elkaar aan, ofwel moeten eventuele kieren worden opgestopt met isolerend materiaal. Sowieso moeten al die spleten en voegen worden afgekleeft met een dampdichte tape.

Uw opmerking over bijplaatsen van isolatie en gyproc klopt enkel indien men ook daar geen aandacht zou hebben voor een doorlopend dampscherm. Maar dat is iets dat onderhand elke bouwvakker wel zou moeten doorhebben.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Vraag vrijblijvend offertes aan voor dakwerken

Een goed dak is de basis van elk huis. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan van ervaren dakwerkers uit jouw regio.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak voor een strakke uitstraling? Ontdek de beste opbouw, isolatie en type dakafdichting en onze tips voor renovatie en extra daglicht.

Lees meer

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Een plat dak heeft een regelmatig onderhoud nodig. Door je dak te inspecteren, merk je plas- of blaasvorming en lekken op tijd op. Hierop moet je letten.

Lees meer

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen zijn een goede keuze als je snel een waterdicht en geïsoleerd dak wil. Ontdek meer over de voordelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag