Het spijt me art maar ik heb altijd een hekel gehad aan schoolse opdrachtjes. Volgens mij bestaan hierover ook geen exacte richtlijnen of getallen en zou ik ze dus moelijk kunnen vinden. Moest jij er weet van hebben, laat het dan gerust weten.
Het voornaamste wat je moet weten is dat de buitenafwerking best meer dampopen is dan de binnenkant. Dat, samen met een ventilatie volgens de huidige normen maakt dat leefvocht geen inwendige condensatie kan veroorzaken.
Welke materialen de aannemer hiervoor moet aankopen zal hem normaal wel worden voorgeschreven door de architect en is afhankelijk van de situatie. Het is een te lange lijst om hier even op te sommen.
Wat ik wel met zekerheid weet is dat er geen ventilatiespouw nodig is bij de opbouw van het houtskelet. Dat geldt enkel indien men er nog een gevelsteen of beplanking zou willen voorzetten. 
Wat ik ook weet is dat er bij een bestaande minder goed geisoleerde hsb altijd nog bijgeisoleerd kan worden, zowel langs buiten als langs binnen.
En dat is waar dit topic over ging.
Uiteraard doe je dat niet op eender welke manier en met eender welk materiaal maar met kennis van zaken, zoals je alles in de bouw met kennis van zaken moet doen. 
Indien de TS nog verder informatie wilt of zelf nog wat heeft toe te voegen of te verbeteren horen we het hopelijk nog.