2

Geul naast looppad.

Kbx
Kbx
#Tuin · 4 jaren geleden

Ik heb hier naast ons looppad rondom het huis een geul (waar het vroeger vol lag met kiezelsteentjes) waar ik dus nog grond ga bijdoen en nadien met boomschors ga bedekken.

Momenteel bij hevig regenweer staat deze geul meteen vol met water en zakt niet snel de grond in.

Gaat dit niet nog moeilijker zijn voor het water om weg te geraken als ik deze geul ga doetoen?

En maak ik best gebruik van een gronddoek onder de grond die ik er ga bij doen, of eventueel net onder de boomschors?

Alvast bedankt!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/66500/img20210328100802.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=76534f091e101db74b5199a63e6544ef

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Eerst de huidige grond diepspitten met de spade . Op deze wijze breek je de harde laag die nu al het water verhindert om in de ondergrond te dringen. 

Je kunt daarna grond gemengd met compost aanvoeren en ddit uitspreiden en egaliseren.

Waarom boomschors ? Ga je elke avond de schors van het pad terug in het vak vegen? Want vogels , muizen en egels zijn dol op boomschors want daar zitten veel insecten in.

Je kunt beter enkele planten zetten die de bodem gaan bedekken. 

Gronddoek zou ik voor zo'n klein stuk niet aanraden. Je dentk dat het proper blijft maar er komt net zoveel vuil en hardnekkig vuil er door. Gronddoek dient eigenlijk niet om onkruiden te weren maar om de druk bij belasting te verdelen.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De tuin in september: tuinexpert deelt belangrijkste tuinklussen

De tuin in september: tuinexpert deelt belangrijkste tuinklussen

In september bereid je je tuin voor op het volgende seizoen. Ga aan de slag met deze tuinklussen en praktische tips van tuinexpert Bart Verelst.

Lees meer

Zo plant je je echte kerstboom in de tuin

Zo plant je je echte kerstboom in de tuin

Ontdek hoe je je echte kerstboom kan planten in de tuin voor duurzaam hergebruik. Zo geniet je er volgend jaar weer van!

Lees meer

Een gazon aanleggen: van grasmengsels tot grasmatten

Een gazon aanleggen: van grasmengsels tot grasmatten

Droom jij van een groen gazon? Het is nu de ideale periode om je gazon aan te leggen. Ontdek alle opties: van grasmengsels tot grasmatten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag